Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
Bilen har nu alldeles strax gått 12000 mil och det är dags för service igen. Eftersom den fick en "vanlig" service förra gången så är det nu dags för ett oljebyte enligt Min Volvo. Dock har jag läst lite fram och tillbaka om tändstift, remmar och ventiljusteringar. Är det någon som har koll på detta och var man kan tänkas hamna i pris? Måste även byta beläggen fram så allt som allt kanske det blir en trist utgift.

Ska höra av mig till min PST i veckan.
av Kimmen90
Tror luftfilter ink vevhus, tändstift och ventilkontroll utöver olja och filter byts på 12k
Användarvisningsbild
av batmac
Kimmen90 skrev:Tror luftfilter ink vevhus, tändstift och ventilkontroll utöver olja och filter byts på 12k
Fick svar från min PST nu att det som gäller är olja, filter samt luftfilter. Skulle gå på 2396kr.

Ventiljustering kommer vid 18000 mil enligt honom, går på ca 1200kr. Tändstift fick jag inget svar på trots att jag skrev det som fråga i två separata mail. Oh well.

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]