Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min V70 my11 lutar illa när ACn går igång. Rengjorde ACn i samband med service och nytt multifilter för en månad sedan och påpekade att det fortfarande luktade men inte direkt lika mkt. Fick den rengjord igår igen kostnadsfritt men det luktar fortfarande surt men ändå bättre. Bägge gångerna så har rengöringen gjorts på evaporatorn vid filterhållaren.

Ska man försöka på sig detta själv med typ CRC eller Vynns bakvägen genom ventilationskanalerna eller direkt på evaporatorn? Sprutar man på medlet eller skummet på evaporator genom filterhållaren eller luftkanalerna så bör väl detta dräneras ut själv genom dräneringen eller?
De medel jag kört med funkar så att man ställer max-fläkt och re-cirk, sen fyller man bilens kupe med "giftgas" i 15 minuter och låter den pumas runt i hela systemet.

Sen vädrar man ur bilen....
På min Audi så började det lukta illa för att avrinningen för kondensvattnet var igentäppt. Det blev någon form av algbildning i systemet runt där. Det fixades då med att någon form av AC-rengöring efter stoppet hade blivit åtgärdat.

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]