Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ahall
Hej jag har säljångest!!
jag har en S80 T6 AWD 2008 med 31400mil på mätaren,
full servad och nybesiktad ja superfin på alla sätt.
anledningen till att jag köpte bilen för två år sedan var att min gamla mor skulle få något fint att åka i.
jag hyrde hennes lägenhet i stan med nästa noll i hyra så att jag bekostade en bil med försäkring och service var inte svårt att motivera.
Nu har jag flyttat till eget och står nu med en bil som jag inte kan ha kvar, ja har en V70 D3 my12 också.

blocket är det givna att gå men jag oroar mig för alla alla "sista priset kompis" :x däcksparkars som vill provköra motorstarka bilar :evil: .
alla idioter i värden kommer att ringa på en motorstark långmilare :cry:
Kvd auktion tar ca 5000kr det är onödigt når bilen är så billig!
har ni några tips? vad skulle ni göra?

Med vänlig hälsning,
Anders
av andersuw
Jag tror du oroar dig för blocket-försäljning i onödan. Om folk ringer som inte låter fullt seriösa och vill komma och titta och provköra så är det bara att säga att du redan har en spekulant på gång, att du är upptagen etc. Jag annonserade ut min 855 T5 -94 med runt 25000 mil på mätaren på blocket när jag köpte min V70 T5 -02 för åtta år sedan. Och en T5:a var väl ungefär lika "häftigt" då som en T6:a är idag. Två spekulanter ringde första dagen och båda var enligt min bedömning synnerligen seriösa. Den ena kom och köpte bilen för utannonserat pris (40000) samma dag. Jag fick övertala honom att provköra först. Han var beredd att slå till innan han ens gjort det. ;-)
Användarvisningsbild
av TommyP86
För det första så tror gemene svennen att bilarna ramlar isär när de passerat 20k mil, så det som sannolikt kommer ske är att du får ett flertal "bud" från allehanda löst folk.
Är bilen i fint skick och klarar en kvd-beskrivning utan orden "i behov av översyn" och inte heller en tomhylsa, använd kvd. Då får köparen dessutom möjligheten att köpa med finans, bara det gör det mycket enklare.
Användarvisningsbild
av snepo
andersuw skrev:Jag tror du oroar dig för blocket-försäljning i onödan. Om folk ringer som inte låter fullt seriösa och vill komma och titta och provköra så är det bara att säga att du redan har en spekulant på gång, att du är upptagen etc. Jag annonserade ut min 855 T5 -94 med runt 25000 mil på mätaren på blocket när jag köpte min V70 T5 -02 för åtta år sedan. Och en T5:a var väl ungefär lika "häftigt" då som en T6:a är idag. Två spekulanter ringde första dagen och båda var enligt min bedömning synnerligen seriösa. Den ena kom och köpte bilen för utannonserat pris (40000) samma dag. Jag fick övertala honom att provköra först. Han var beredd att slå till innan han ens gjort det. ;-)
Lägg inte ut tfn nr till att börja med,bara mail.Har själv gjort så får bort dessa kommer och hämtar för ditt och datt
av andersuw
snepo skrev:
andersuw skrev:Jag tror du oroar dig för blocket-försäljning i onödan. Om folk ringer som inte låter fullt seriösa och vill komma och titta och provköra så är det bara att säga att du redan har en spekulant på gång, att du är upptagen etc. Jag annonserade ut min 855 T5 -94 med runt 25000 mil på mätaren på blocket när jag köpte min V70 T5 -02 för åtta år sedan. Och en T5:a var väl ungefär lika "häftigt" då som en T6:a är idag. Två spekulanter ringde första dagen och båda var enligt min bedömning synnerligen seriösa. Den ena kom och köpte bilen för utannonserat pris (40000) samma dag. Jag fick övertala honom att provköra först. Han var beredd att slå till innan han ens gjort det. ;-)
Lägg inte ut tfn nr till att börja med,bara mail.Har själv gjort så får bort dessa kommer och hämtar för ditt och datt
Så kan man förstås göra för att gardera sig ytterligare. Jag hade dock inga problem med en massa onödiga påringingar heller.

Ytterligare en god idé kan vara att man skriver annonsen på ett seriöst sätt, med rätt utförlig information om utrustning, skick och servicehistoria och med länk till ytterligare bilder (man behöver inte nödvändigtvis lägga extrabilderna på blocket eftersom det kostar mer). Då tror jag man får den effekt jag fick: Man lockar till sig seriösa spekulanter som förstår sig på bilar och som är på jakt efter en lite äldre men välhållen bil av det lite lyxigare slaget.
Användarvisningsbild
av snepo
ahall skrev:Tusen tack!!
imorgon skall jag ut och fotografera bilen
sedan får jag pilla ihop en Blocket annons utan telefon nr kör med mail!

//Anders
Ja då kan du sålla bort en hel del.Du kommer säkert ändå få mail med jag kommer och hämtar för bla bla.Men man slipper tjafsa med dom

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]