Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av laser2
Har provat att skicka resmål från telefonen till bilen några gånger och det har fungerat utmärkt.
Men jag har noterat att då man börjar navigera så visas kartan med Norr upp, trots att jag tidigare ställt in navigatorn på 3D-karta. :shock:
Jag har ställt in så att navigatorn visar 3 ruttalternativ, vet inte om detta orsakar denna bugg, vill minnas att då navigatorn var inställd på bara ett ruttalternativ började navigera den vägleda med rätt kartinställning direkt.

Jag ska prova mer men undrar om någon annan också noterat detta?

Kartorna är de senaste från Volvo Cars Supprt (2015-11-05).
Användarvisningsbild
av laser2
Dags att väcka detta inlägg igen!

Har nu under julhelgen testat mer med att skicka resmål från telefonen till bilen.
Har man ställt in att navigatorn skall visa 3 ruttalternativ och man väljer ett av alternativen så visas kartan ALLTID max utzoomat, norr upp och i 2D! :shock:
Men har man ställt in att navigatorn skall räkna på ett (1) så visas kartan i 3D-vy och lagom zoomat! Så som jag konfigurerat att kartan ska visas.

Går ju iofs ganska enkelt att via röstkommande "Karta i 3D" ändra till rätt visning, men klart irriterande. :evil:

Är det någon annan som noterat samma sak?
Användarvisningsbild
av apersson850
Det där måste vara specifikt för de modeller som har stöd för att skicka en position från mobilen till navigatorn. Det går inte på min (för gammal), men den virrar inte bort kartvisningsläget heller.
Användarvisningsbild
av laser2
apersson850 skrev:Det där måste vara specifikt för de modeller som har stöd för att skicka en position från mobilen till navigatorn. Det går inte på min (för gammal), men den virrar inte bort kartvisningsläget heller.
Det funkar utan problem då man anger adressen från navigatorn i bilen, både via knappsats eller röstkommando. Det är endast då man skickar från telefonen och har ställt in 3 ruttalternativ i navigatorn.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]