Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders Classic
Har testat min V70 med 18 tum och det var ingen rolig upplevelse. Till och med frugan klagade :roll: .Nu skall jag åter köra med 16 tums ballongdäck. Skall man satsa på Energy Saver eller har ni något annat förslag? Kör mest varierat och ca 1500 mil per år. Gillar komfort.
av mattish
Anders Classic skrev:Har testat min V70 med 18 tum och det var ingen rolig upplevelse. Till och med frugan klagade :roll: .Nu skall jag åter köra med 16 tums ballongdäck. Skall man satsa på Energy Saver eller har ni något annat förslag? Kör mest varierat och ca 1500 mil per år. Gillar komfort.
Conti premiumcontact gillar jag med...
Perra83 skrev:Om du gillar komfort behåller du 18" hjulen. Med 16" blir du åksjuk.
Blev aldrig åksjuk i min med 16". Trivdes väldigt bra.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Tyckte det var rent obehagligt o köra med 16" när jag hade hyrbil för några veckorsedan var inne o kollade lufttrycket flera gånger...

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Slasse
Jag är benägen att hålla med att bilen blir väldigt svampig och man känner att den rör sig i sidled i kurvor. Kör vidare med 18" du. :)
Användarvisningsbild
av Dogfight
Jag tyckte att min bil blev helt omöjlig med de standardmonterade 18" hjulen var 245/40 18 som standard. nu har jag 225/50 17 och bilen blev helt annorlunda och man behöver inte längre sitta o vakta den på de spåriga motorvägarna utan kan koppla av. 'Dessutom gick bränsleförbrukningen ner med nästan en dl per mil. Ligger nu på 0.64-0.75 med min T4. E sportchassi på den kan jag kanske oxå nämna.
Dogfight
av andersuw
Har kört min V70 D4 -15 med Nokian Hakka 8 205/60 R16 nu i vinter och tycker det har funkat alldeles utmärkt. De 235/40 R18-sommarhjul som satt på bilen när jag köpte den (mycket lätt begagnad) har jag sålt eftersom jag inte vill ha fullt så breda och lågprofilerade däck av alla möjliga praktiska skäl (högre däckskostnader, sämre fjädrings- och ljudkomfort, högre rullmotstånd, större risk för vattenplaning). Istället blir det sommartid en kompromiss mellan 16 och 18 tum, det vill säga 17. Kommer förhoppningsvis att få mina nya 225/50 R17-sommarhjul påsatta imorgon. Sedan är det bara att hoppas att de funkar lika bra som jag tror. :D
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Mäta MAF sensor

Det lilla kikade på när jag gjorde min […]

Har du möjlighet för live data: fuel rai[…]

Tack. Har inte förstått hur det kan s[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster[…]