Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jag menar bara att den kanske inte blinkar för att larmet inte är på, av någon anledning. Även om du försökte sätta på det. Det kanske inte fungerar som det ska? Det kanske inte bara är lysdioden som inte fungerar? Larmar bilen om du "bryter dig in" i den?
Användarvisningsbild
av snepo
apersson850 skrev:Jag menar bara att den kanske inte blinkar för att larmet inte är på, av någon anledning. Även om du försökte sätta på det. Det kanske inte fungerar som det ska? Det kanske inte bara är lysdioden som inte fungerar? Larmar bilen om du "bryter dig in" i den?
Hittade ingenstans att slå av eller på larmet.Så det är nog nåt fel
Användarvisningsbild
av apersson850
Prova att bryta dig in på det snälla sättet, alltså med reservnyckeln. Om du inte larmat av först och larmet verkligen är på, så ska ylandet bryta löst då. Kan vara lämpligt att inte prova i ett villakvarter klockan 23...
Användarvisningsbild
av snepo
apersson850 skrev:Prova att bryta dig in på det snälla sättet, alltså med reservnyckeln. Om du inte larmat av först och larmet verkligen är på, så ska ylandet bryta löst då. Kan vara lämpligt att inte prova i ett villakvarter klockan 23...
får prova det vi tillfälle
Användarvisningsbild
av Micce1980
Blinkar blinkers/varningsblinkers vid låsning? Tänkte om kan det inte vara så som TS beskriver om en dörr/baklucka/motorhuv inte är riktigt stängd. Hade iaf provat att öppna bakluckan o huven och dra igen den lite hårdare än normalt
av Knota
Jag tror det är som Micce1980 säger.
Jag hade inte stängt bakluckan ordentligt en gång förut. Det jag reagerade på var inte dioden på instrumentpanelen utan att backspeglarna inte fälldes in. Blinkersen indikerade inte heller vid ytterligare låsningsförsök.
Så ut och smäll igen dörrar-huv-lucka.
Användarvisningsbild
av snepo
Knota skrev:Jag tror det är som Micce1980 säger.
Jag hade inte stängt bakluckan ordentligt en gång förut. Det jag reagerade på var inte dioden på instrumentpanelen utan att backspeglarna inte fälldes in. Blinkersen indikerade inte heller vid ytterligare låsningsförsök.
Så ut och smäll igen dörrar-huv-lucka.
jodå det blinkar tre gånger vid låsning.Backspeglarna fälls också in.Men kanske ska prova att dra igen huven hårt.Kommer ihåg nu,att det var så på gamla S80:n jag hade.

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]

Fortfarande inga felkoder. Sen upptäcktes de[…]

Om man inte kan göra det själv skulle ja[…]

Jag hade motsvarande problem en gång i tide[…]