- ons 16 mar 2016, 20:50
Är det någon vits med att chippa en 2010 2,5FT med aut (231hk 340nm) som har passerat 18000 mil (nyss gjort stora servicen), tycker att bilen känns lite seg faktiskt jämfört med min tidigare bil 2,5T från 06 med 210hk och några tusen mil fler än nuvarande bil, bägge bilarna är Summum utrustade med all extravikt som det innebär och totalvikten skiljer inte så mycket heller (ca 1700 kg). Varför känns min nuvarande bil lite slöare än den gamla?
Enda skillnaden som jag har märkt är att min gamla bil verkade växla ner betydligt tidigare vid gaspådrag än den bilen jag har nu dvs segdrar mer innan nerväxling, min förra bil hade ju iof en femväxlad låda och min nuvarande bil har en sex-växlad.
Men jag vill gärna att min bil lyckas köra ifrån min polares D3 163hk 2011 med 400nm (i och för sig bara 5000 mil på den bilen), det sticker mig i ögat att en diesel nästan lyckas ligga jämsides med min bensinare i acceleration...
Enda skillnaden som jag har märkt är att min gamla bil verkade växla ner betydligt tidigare vid gaspådrag än den bilen jag har nu dvs segdrar mer innan nerväxling, min förra bil hade ju iof en femväxlad låda och min nuvarande bil har en sex-växlad.
Men jag vill gärna att min bil lyckas köra ifrån min polares D3 163hk 2011 med 400nm (i och för sig bara 5000 mil på den bilen), det sticker mig i ögat att en diesel nästan lyckas ligga jämsides med min bensinare i acceleration...
V70 2,5FT Summum -10
Piteå, midnattssolens land!
Piteå, midnattssolens land!

- By KLM77