Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Funderar på att köpa nya chromefälgar och undrar lite över vad det är för dimensioner på bultcirkel och navhål, et på min bil. Har kollat i instruktionsboken och vart inne på transportstyrelsens sida, kollat i regbeviset men inte hittat nån som helst info om detta. Nån här på forumet som kan upplysa mig? Fälgarna är dessa.

http://chromefalgar.se/index.php?route= ... ry_id=1010
Gå in på falginfo.se. knappa in bilmärke så får du upp all info.
Bultcirkel som vanligt 5/108. Et: 50. Nav 63,4mm.
Brukar vara ett mått på nav sen skickar de med centrerings ringar för passa flera modeller.
Nexus skrev:Gå in på falginfo.se. knappa in bilmärke så får du upp all info.
Bultcirkel som vanligt 5/108. Et: 50. Nav 63,4mm.
Brukar vara ett mått på nav sen skickar de med centrerings ringar för passa flera modeller.

Ok tackar. Har kollat och det som skiljer fälgen är ET. På min bil är det 50, fälgen i fråga ligger på 45. Så om jag fattar detta rätt så är det en skillnad på 5mm? Alltså den nya fälgen kommer 5mm närmare skärmkanten, är det så? I sånna fall ska den fälgen passa min bil. Eller tänker jag helt fel nu?
börne skrev:Trodde du skulle köpa kromfälgar... Usch va fult det är :-O)
Ha ha tycker du. Ja ja smaken är som baken - delad :mrgreen: Själv tycker jag de är enormt snygga. Blir nog dessa till våren. De gamla avyttrar jag för en billig penning. Nexus tackar dig för info't :D
börne skrev:Jo men dom du länkat till är ju snygga & inga kromade fälgar.
Ja sidan heter så (Chromefälgar), därför skrev jag som jag gjorde kanske lite missvisande men häng inte upp dig på detaljer. Eftersom jag länkade till fälgarna så är det ganska lätt och se att det inte var några chromefälgar jag syftade på.
börne skrev:Fattade det när jag såg fälgvalet. Att jag skrev att jag trodde du skulle köpa krom var inget allvarligt menat utan bara en skämtsam reaktion på trådnamnet :wink:

Nemas problemas. Jag är inte bitter utan försökte bara förklara så det är lugnt :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Ökendålig funktion. På min BMW k[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]