Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Om du haft bilnyckeln i bakfickan och satt dig på den eller kanske tillgånglig för nått barn inom räckhåll för bilen kan det ju vara "öppningsfunktionen" på nyckeln, på mina senaste bolvos så har man i allafall kunnat öppna alla rutor genom att hålla i lås upp-knappen ett par sekunder.
Är det möjligt att det kan ha hänt på det viset? :)
Användarvisningsbild
av börne
Jag hörde mitt larm en gång & sprang ut på gatan, där stod den & levde jävel... jaha tänkte jag, ska det börja strula med falsklarm, men sen kom jag på att jag hade nyckeln i shortsen & satt med armbågen mot benet, antagligen tryckte jag på larmknappen för det har aldrig falsklarmat igen.

Som sagt så hissar du ner alla rutor om du ska ventilera genom att hålla inne knappen, ska du stänga håller du in lås knappen i stället ett tag. Antagligen har du bara lärt dig en ny funktion :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
ThunderAce; läste du inget av de svaren som skrivits ovan? Både jag och Börne har sagt samma sak...
Användarvisningsbild
av börne
joel80 skrev:ThunderAce; läste du inget av de svaren som skrivits ovan? Både jag och Börne har sagt samma sak...
Vissa läser inte... Att jag upprepade dig var bara för jag drog hela förloppet med att öppna & ville lägga till hur man stänger.

Hoppas TS bara råkat trycka omedvetet, inget kul om rutona åker ner.
av ThunderAce
börne skrev:
joel80 skrev:ThunderAce; läste du inget av de svaren som skrivits ovan? Både jag och Börne har sagt samma sak...
Vissa läser inte... Att jag upprepade dig var bara för jag drog hela förloppet med att öppna & ville lägga till hur man stänger.

Hoppas TS bara råkat trycka omedvetet, inget kul om rutona åker ner.
Läste det nu, halvsov igår vid datorn, hård helg
Användarvisningsbild
av joel80
:D
av ThunderAce
joel80 skrev::D
men kom på en till sak som har samband. Om man låser upp bilen bara och låter den vara så låser den sig automatisk efter 2 minuter.
en säkerhets feature ifall man av mistagg låser upp och inte öppnar några dörrar, då ska larmet aktiveras också

hur blir det då om man kommer åt knappen låser upp bilen, fortsätter hålla in knappen, rutorna åker ner. man öppnar inga dörrar
då borde bilen låsa sig också efter 2 minuter och larmet aktiveras

tänker att man kan bli snopen om larmet börjar tjuta mitt i natten för att en katt har hoppat i i bilen och aktiverat rörelsesensor.
man kommer ut och alla rutor är nere, den natten lär man inte sova mer.

har själv problem med katter som hoppar upp på mina bilar och ska värma sig varenda gång man komemr hem på kvällen

hur det borde vara är att om man låser upp och rutorna åker ner efter två minuter så låser sig bilen automatiskt då borde rutorna
åka upp igen

måste prova detta när jag kommer hem
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]