Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Har kört manuellt i 15år. Nu har ja kört automat i en månad. Jag kommer inte att köpa en manuell igen.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Provkört båda?
Automaten är go ihop med adaptiva farthållaren, särskilt om du hamnar i köer.
av Robpet274
Testade en med manuell men är mer och mer intresserad av automat lite naiv vinterkörning etc aldrig haft automat..men hur många beg V70 t4 automat finns det på blocket? Pressen älskar ju d4:an så man får verkligen vara snabb om en t4 dyker upp
av Daniel73
Ser bara fördelar med automaten, kommer aldrig att köpa manuell igen.
av Alexas
Jag kommer aldrig köpa en bil med automatisk växellåda. Åtminstone så länge jag kan undvika det.
av volvofantast
Alexas skrev:Jag kommer aldrig köpa en bil med automatisk växellåda. Åtminstone så länge jag kan undvika det.
Varför inte?
Användarvisningsbild
av Rillee
Alexas skrev:Jag kommer aldrig köpa en bil med automatisk växellåda. Åtminstone så länge jag kan undvika det.
Tänkte detsamma själv men sedan provade jag driver support tillsammans med automat och efter det var jag tvungen att ha automat.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
+1 :-)-)
av Alexas
För mig så förstör en automatisk växellåda hela känslan med bilkörningen. Visst, lådorna idag blir bättre och bättre men jag föredrar aktiv körning där jag själv kan välja precis den växeln som JAG vill ha för den situationen som jag befinner mig i.

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]