Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av helgonet1
Hej

Har sökt lite i forumet men inte hittat nåt. Så jag frågar hur man justerar spolarmunstyckena på min bil?? Ser ju inte ut som de äldre där man kunde justera med hjälp av en nål lr dylikt. Ursäkta upplösningen på bilden men munstycket syns bättre.

Bild
Användarvisningsbild
av helgonet1
AndS skrev:Går ej, enkelt förklarat. Däremot kan det finnas skit i dem som kan påverka och kräver rengöring.
Ok. Då får man lossa på slangen under motorhuven och blåsa rent med tryckluft förmodar jag?
Användarvisningsbild
av Niol
Dom där munstyckena ä konstruerade att spruta som en dimma över hela rutan Värdelösa! På V70n ja hade köpte jag nya munstycken ställbara var inte speciellt dyra enkla att byta
av Jojje62
Där ser man :D
Jag tycker dom på nya bilen är sämre än på gamla bilen.
Dessutom kommer inte spolarvätskan direkt på den nya heller som det gjorde på V70n, det bidrar väl också till att man tycker att den gamla funkade klart bättre.
Användarvisningsbild
av helgonet1
Niol skrev:Dom där munstyckena ä konstruerade att spruta som en dimma över hela rutan Värdelösa! På V70n ja hade köpte jag nya munstycken ställbara var inte speciellt dyra enkla att byta
Vilka munstycken ska jag fråga efter då? Det ska ju helst passa bolt on. Finns det nåt artikelnr?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Skulle säga tvärtom, dessa är bättre än de andra, det ligger alltså i brukaren ögon. Bytte till dessa till förra bilen och vart mer än nöjd, blev glad när de satt på nuvarande bil vid inköp.
Användarvisningsbild
av helgonet1
Micce1980 skrev:Skulle säga tvärtom, dessa är bättre än de andra, det ligger alltså i brukaren ögon. Bytte till dessa till förra bilen och vart mer än nöjd, blev glad när de satt på nuvarande bil vid inköp.
Ja det är sant. Iofs så tycker inte jag att dessa är dåliga men den på passagerarsidan har börjat att spruta/spraya lite sämre. Den når liksom inte riktigt lika högt upp på vindrutan som tidigare. Den vänstra däremot fungerar ypperligt. Tycker dessa fördelar ut spolarvätskan bättre än de gamla munstycken gjorde. Alltså spridningen blir bättre på vindrutan.

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]