- mån 25 jan 2016, 20:08
Jag lade beställning på en XC70 Summum D4 i mitten på dec. Nu börjar jag bli jäkligt ivrig och otålig... Är inne i minvolvo.se nästa varje dag. I brist på annat så ligger jag och läser bruksanvisningen på nätet :D Händer det för er andra också?
ÄR det någon som har koll på leveransstatusen på minvolvo.se
De första veckorna stod det bara orderlagt och något i stil med att man för tillfället inte kunde få fram någon leveranstid.
Helt plötsligt stod det Status: orderlagt leverans ca vecka 7 (samma status under 3 veckors tid).
Idag stod det helt plötsligt. Status: Byggd i Torslanda. Leverans vecka ca 7.Är det någon som har koll på vad det betyder. Är bilen redan byggd och färdig? Skulle ju vara jäkligt skönt.
Jag har fått många olika datum. När jag beställde bilen i mitten på dec sa bilhandlaren, leverans ca vecka 9-10. I mailet när han bekräftade beställningen var det vecka 8-9. Jag fick brev från Leaseplan stod det prel v 6-7. På minvolvo.se står det vecka 7. Idag pratade jag med säljaren i telefon. Han sa att de skulle få bilen till sig vecka 5, men att jag troligen får vänta en vecka till (de ska montera backkamera och sportpedaler).
Är det fler som väntar? När ska ni får era?
Jag har beställt:
XC70 D4 Summum automat (AWD går inte att välja pga miljöpolicy)
-Metalic
-VOC
-Elvärme i ratten
-Parkeringshjälp fram/bak
-Laminerat glas
-Mörk tonade rutor
-Parkeringskamera
-Sportpedaler
-Lastrumsmatta
-Skålade gummimattor
ÄR det någon som har koll på leveransstatusen på minvolvo.se
De första veckorna stod det bara orderlagt och något i stil med att man för tillfället inte kunde få fram någon leveranstid.
Helt plötsligt stod det Status: orderlagt leverans ca vecka 7 (samma status under 3 veckors tid).
Idag stod det helt plötsligt. Status: Byggd i Torslanda. Leverans vecka ca 7.Är det någon som har koll på vad det betyder. Är bilen redan byggd och färdig? Skulle ju vara jäkligt skönt.
Jag har fått många olika datum. När jag beställde bilen i mitten på dec sa bilhandlaren, leverans ca vecka 9-10. I mailet när han bekräftade beställningen var det vecka 8-9. Jag fick brev från Leaseplan stod det prel v 6-7. På minvolvo.se står det vecka 7. Idag pratade jag med säljaren i telefon. Han sa att de skulle få bilen till sig vecka 5, men att jag troligen får vänta en vecka till (de ska montera backkamera och sportpedaler).
Är det fler som väntar? När ska ni får era?
Jag har beställt:
XC70 D4 Summum automat (AWD går inte att välja pga miljöpolicy)
-Metalic
-VOC
-Elvärme i ratten
-Parkeringshjälp fram/bak
-Laminerat glas
-Mörk tonade rutor
-Parkeringskamera
-Sportpedaler
-Lastrumsmatta
-Skålade gummimattor
- By Melwins60