Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krickaa
Tjena!
Vette tusan varför den varnar för låg batterinivå fast batterispänningen är på 13,4 v..
Med bilen igång laddar den 15,04 v så inget fel på generatorn heller,
går ju inte att använda dieselvärmaren när den varnar för låg batterinivå,
dock fungerar den om man har bilen igång och använder direkt start eller extravärmare.
Lite halvtrist å veva igång den i -20 varje gång :lol:
Min skyltbelysning slutade också fungera här om dagen men började helt plötsligt fungera igen
vet inte om det också hänger ihop med detta..
Batteriet är 8 månader gammalt så kan ju inte vara nått fel på den redan..
Någon som har nå tips på vad det kan vara för fel? Eller är det Volvo som gäller?
av ChristerN
Vad är det för årsmodell?
Har du kopplat laddare till batteriet utan att koppla via jordpunkt i chassiet utan direkt på minuspolen?
Användarvisningsbild
av sthlm
Batterier är knepiga har jag fått lära mig för typ tredje gången nu i veckan.
Kör dieselvärmaren som drar ut batteriet på 15 minuter. Laddar sen 15 minuter och den startar.
Sätter den på laddning på jobbet och efter 3 timmar så är batteriet 100% laddat.
Det är inte möjligt att ladda ett bilbatteri till 100% på 3 timmar men den startar fint och jag kan köra hem.
Samma sak tre dagar i rad och volten på batteriet ser fint ut men faller som en sten vid belastning.

Många bensinstationer har belastningsmätare för bilbatterier som om man inte dyker upp i rusningstid så kan dom testa batteriet.

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]