Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har en ny xc70 2016 som började väsnas i gupp så fort det blev minusgrader. Låter nästan som att hela underredet skrapar i när jag kör över farthinder eller liknande. Problemet försvinner efter att jag kört några kilometer men är tillbaks nästa morgon igen. Är det någon annan som upplevt något liknande?
Hade en snö/isklump som låg i ena fjädringen som orsakade liknande oljud. Var svårt att identifiera då den låg ganska högt upp.
Kanske något liknande?
Förstår jag verkligen, men ge dig inte åk tillbaka och be att få prata med någon kompetent person. Har dom ingen åk till annan verkstad. Det låter ju som att det sitter gamla oljedämpare i bilen som fryser.
Ok tack för tipset. Det var nog mer jag som nöjde mej med svaret att det var "normalt" så jag ringer igen och ber dem ta in bilen och kolla på den. Fick ett bra bemötande så tror inte det kommer bli några problem. En kollega har exakt lika bil som mej och från hennes hörs inga missljud så förklaringen känns inte helt vattentät

Det du borde fixa först är temperaturse[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]