Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Går det att stänga av automatiskt avbländning av innerbackspegel? Jag trivs inte alls med det. Tonar alledeles för mkt. Svårt att se dottern i barnstolen när man kör i mörkret och tänder belysningen ovanför henne.

Det gäller på en xc70.
Erac skrev:Hej! Går det att stänga av automatiskt avbländning av innerbackspegel? Jag trivs inte alls med det. Tonar alledeles för mkt. Svårt att se dottern i barnstolen när man kör i mörkret och tänder belysningen ovanför henne.

Det gäller på en xc70.
Är inte säker men skulle tro det. Spegeln kräver mjukvara. Laddar man bort den slutar troligen avbländningen att fungera, förhoppningsvis i ett läge som ger maximal snarare än minimal spegelfunktion (eftersom läget med den minimala funktionen så att säga är den onormala snarare än normala). Alternativt skulle jag tippa på att det kan gå att koppla ur kabeln till spegeln eller dess säkring (om den har en egen sådan). Möjligen kan det också tänkas finnas någon parameter som kan ställas via VIDA och som reglerar hur mycket spegeln bländar av. Kan dock inte säkert erinra mig om att jag hört talas om något sådant.
håller faktisk med TS där, Volvo måste ha missat något, jag har haft autoinnerspegel på andra bilar och då ser man fortfarande mycket bra bakåt. Volvos är på tok för mörk.

Lånade en XC60 i helgen och i den såg man knappt ut genom bakrutan då en bil hamnade bakom.

nä, volvo, tänk om gör rätt. Upptäckte även till min förvåning att det fortfarnde inet går att synka värmevreden, sk aman sänka/höja måste man fortfarande ratta på båda, alltså, hur svårt kan det va..
Alla tipsen ovan funkar!
1. Sätt en tejpbit över sensorn, alt en bit solskyddsfilm kanske sänker nedtoningen, fungerade på en 508:a jag hade..
2. Lossa backspegeln och ryck ut kontakten, alla jag sett på skroten är ljusa...
3. Köp en lös backspegel för ett par tior och kräng över, billigt och lätt att återställa/ta bort på dagen!
Bild
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000034854/
sorsj skrev:Tror inte rådet med tejp över sensorn är bra - vad jag vet så låser det tvärtom spegeln i mörkaste läge.
På alla bilar jag haft med avbländbar spegel har dom blivit ljusa när man håller för bakåtriktad ljussensor.

Bara att sätta fingret över och se vad som händer.

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]