Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av keroan
När jag loggade in på Min Volvo igår så finns Polestar med i tillbehörslistan till min XC70 AWD Aut Classic (MY16).
Det har det inte gjort förut.

Kollade på Volvocars där finns den också nu.
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic
(Kolla längst upp till vänster där står bilmodellen.)

På Polestars hemsida finns den dock inte till MY16.

Finns optimeringen nu eller inte, är det nån som vet?
av dieselanddust
Det står också att man skall kolla på polestars hemsida eftersom det inte erbjuds till alla motorer så jag skulle tro att det är det som gäller. Jag har själv precis beställt en XC70 D4 AWD och jag var nära att ta en V70 istället eftersom man kunde köpa till Polestar till den. Det beror på att V70 inte säljs med D5 motorn vilket dock XC70 gör. Och ingen lär beställa en D5:a om man kan köpa till samma effekt på en D4:a.
av dieselanddust
Vet inte om vi kollar på samma ställe men om jag går in på "min volvo" så finns där reklam för tillbehöret Polestar performance och om man trycker på den så får man fram lite mer information. I texten som då kommer fram finns följande med: "Besök http://www.polestar.se för att se om din bil går att optimera och för att läsa mer i detalj vad Polestars racingingenjörer har gjort för att ta optimering och bilkörning till en ny nivå."

Jag tycker det känns som den där reklamen för tillbehöret polestar performance är något som dyker upp oavsett vilken Volvo du beställt och sedan är det Polestar hemsidan som har sanningen om det funkar för just din modell eller inte.

Tittar du någon annanstans? Jag skulle bli mycket glad och nöjd om det finns att köpa till nu, jag vill gärna ha det och jag vet att jag inte kommer att orka strula med att få det på min tjänstebil när den väl är levererad.
Användarvisningsbild
av keroan
dieselanddust skrev:Vet inte om vi kollar på samma ställe men om jag går in på "min volvo" så finns där reklam för tillbehöret Polestar performance och om man trycker på den så får man fram lite mer information. I texten som då kommer fram finns följande med: "Besök http://www.polestar.se för att se om din bil går att optimera och för att läsa mer i detalj vad Polestars racingingenjörer har gjort för att ta optimering och bilkörning till en ny nivå."

Jag tycker det känns som den där reklamen för tillbehöret polestar performance är något som dyker upp oavsett vilken Volvo du beställt och sedan är det Polestar hemsidan som har sanningen om det funkar för just din modell eller inte.

Tittar du någon annanstans? Jag skulle bli mycket glad och nöjd om det finns att köpa till nu, jag vill gärna ha det och jag vet att jag inte kommer att orka strula med att få det på min tjänstebil när den väl är levererad.
Den där reklamen har inte funnits där förut på Min Volvo för XC70 AWD, den har dykt upp nu före helgen. Kanske att dom har släppt den nu och Polestar inte har uppdaterat sin sida hoppas på det :)
av svanberg
Finns det inte med på polestars hemsida så finns det ingen uppgradering ännu.
Jag har också polestar reklam på minvolvo.se men finns ingen uppgradering att köpa. :/
av Daniel73
Det kommer med all säkerhet att släppas inom kort.
Så var det när polestar för v70 my16 släpptes också.

Jag fick verkdtadstiden framflyttad 3 veckor innan dom kunde uppdatera bilen strax före
midsommar.
Då fanns all info på tillbehörsidan och bygg min volvo men inte på polestars sida.
Så det är nog volvo som är något tidiga med marknadsföringen.
När xc70 inte går att beställa längre så är det dags.
av Gabriel
Ger väl bara 20Nm, är det ens värt kostnaden?
Visst, det verkar ju ge en del effekt i de högre varvtalsregistret, men dessa motorer trivs ju väldigt bra under 2000rpm, det är där man(jag) vill ha ett tillskott.
av dieselanddust
keroan skrev:
dieselanddust skrev:Vet inte om vi kollar på samma ställe men om jag går in på "min volvo" så finns där reklam för tillbehöret Polestar performance och om man trycker på den så får man fram lite mer information. I texten som då kommer fram finns följande med: "Besök http://www.polestar.se för att se om din bil går att optimera och för att läsa mer i detalj vad Polestars racingingenjörer har gjort för att ta optimering och bilkörning till en ny nivå."

Den där reklamen har inte funnits där förut på Min Volvo för XC70 AWD, den har dykt upp nu före helgen. Kanske att dom har släppt den nu och Polestar inte har uppdaterat sin sida hoppas på det :)
Ok, då får vi hoppas att det är på G helt enkelt :-)-) Någon som har erfarenheter från V70 om huruvida detta är värt pengen eller inte?
Användarvisningsbild
av daSea
I början var det roligt... sen tänkte man inte så mycket på det. Jag hade iof V70II D5 MY11 manuell, (från 205 Hk och 420 Nm till 225 Hk och 460 Nm), personer som optimerat bilar med automat säger ju sig ha fått en betydligt skönare bil efter... Nu funderar jag på att optimera min XC90 D5 MY12 för att få de extra Nm man får (ger bara 10 extra Hk, 200 till 210 Hk) och förhoppningsvis en lite skönare automatlåda... men vi får se när och om det blir av, kanske till sommaren i så fall...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]

Prova och ställ i bilen i ett varmgarage s&ar[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-l[…]

Polestar optimering v60 b4 diesel

Någon som har gjort en optimering och vill[…]