Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ChristerN
Var igår på hemväg från jul-semestern, en färd på ca 40 mil. Stannade två gånger i närheten av stället vi åkte från och sedan en gång på vägen för lite mat.
Kollade i VOC-appen när jag kom hem för att se hur mycket soppa som gått åt (var rätt snöigt vilket borde påverka förbrukningen tyckte jag) och då får appen inte kontakt med bilen, eller jag får "serverfel" när jag startar appen. Tänkte det var något tillfälligt så jag kollade idag igen. Nu ser det ut som om bilen står på ställe två, där vi var innan vi åkte "på riktigt".
Senaste resan är den lilla biten till ställe två.
Har VOC lagt av eller är det något tillfälligt?
Något jag kan göra åt?
av ChristerN
Efter ett par turer idag visar den rätt igen. Skönt att det bara var tillfälligt.
Användarvisningsbild
av joel80
Dom verka ha haft en dålig vecka.. Strax före jul funkade inte adresserna som dom skulle.. Körjournalen fick in resorna med rätt data.. Men adressfälten var tomma.. Dom flesta verkar nu i efterhand ha kommit tillbaka.. Men sen har det krånglat nån gång vid direktstart av värmaren för mig.. Fick igång den på 3e försöket.. Läste om andra här som också haft problem i veckan. Hoppas dom får till det nu och vi slipper buggar och serverkrasher under 2016. :)
Användarvisningsbild
av Roda
Jag hade problem i förrgår med att den visade att bilen var olåst trots att den var låst, appen påstod dessutom att den nyss var uppdaterad mot bilen.
Det rättade till sig efter ett par timmar.
Jag hämtade bilen för ett par veckor sen och blev lite förskräckt över att systemet fungerade så dåligt, hoppas det var tillfälligt.
Användarvisningsbild
av joel80
Det har sina upp och ner.. men andra halvan av december har varit ovanligt struligt.
Jag har haft VOC i 3 år och är sjukt nöjd, trots bitvis krångel. Vill aldrig ha en bil utan liknande funktion igen!
Användarvisningsbild
av ThomasT
Roda skrev:Jag hade problem i förrgår med att den visade att bilen var olåst trots att den var låst, appen påstod dessutom att den nyss var uppdaterad mot bilen.
Det rättade till sig efter ett par timmar.
Jag hämtade bilen för ett par veckor sen och blev lite förskräckt över att systemet fungerade så dåligt, hoppas det var tillfälligt.
Min app har påstått att bilen är igång de senaste dagarna...

.

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]