Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pang58
ICARSOFT I906 VOL II VOLVO & SAAB FELKODSLÄSARE, någon som har erfarenhet av denna felkodsläsare? Är den prisvärd eller rekommenderar ni någon annan?
Ska funka till min xc70 3.2, 2008.
Användarvisningsbild
av pang58
Tottoman skrev:Köp dig en Vida-klon istället, billigare och bra mkt mer kompetent än den där...
"Vida-klon", har du någon länk eller så på en sådan?
av andersuw
pang58 skrev:
Tottoman skrev:Köp dig en Vida-klon istället, billigare och bra mkt mer kompetent än den där...
"Vida-klon", har du någon länk eller så på en sådan?
Jag köpte den här:

http://www.ebay.com/itm/111633882026?_t ... EBIDX%3AIT

Kostar runt dubbelt så mycket som en del andra du kan hitta men jag tyckte det kunde vara värt pengarna. Det är ändå inga stora slantar det handlar om. Vad det är som skiljer agnarna från vetet ser du ganska bra om du läser den annons jag länkar till.
av andersuw
AndreasHo skrev:Vad kan man göra med dice och vida? utan att vara uppkopplad till volvo?
Läsa, radera och uttolka felkoder samt utföra vissa ytterligare tester
Få hjälp med symptombaserad (snarare än felkodsbaserad) felsökning
Få hjälp med reparationsinstruktioner när man väl hittat felet
Läsa mätvärden när motorn går
Ställa diverse parametrar som ej är åtkomliga via knappar/menyval
Läsa reservdelskatalogen
Läsa elscheman (om man har EWD-komponenten till VIDA)

Denna lista gör inte anspråk på att vara fullständig men jag tycker den räcker en bra bit. ;-)
Användarvisningsbild
av pang58
Kanske lite OT på min egna tråd, men en PPC felkodsläsare för bl.a. V70 MY 2000-2007 i snudd på nyskick... kan man få något för den i nuläget..?
av andersuw
pang58 skrev:Kanske lite OT på min egna tråd, men en PPC felkodsläsare för bl.a. V70 MY 2000-2007 i snudd på nyskick... kan man få något för den i nuläget..?
Skulle tro att du fortfarande kan få en slant för den fast inte i närheten av vad den kostade ny. Jag har en själv och har inte för avsikt att göra mig av med den. I och för sig kan man göra mer med VIDA/DiCE men BSR PPC har fördelen att man inte behöver släpa ut datorn i bilen om det man vill göra bara är att läsa/radera felkoder. Jag har min BSR PPC liggandes i min gamla bil (V70 T5 -02) för jämnan och går in och tolkar de koder jag läst av framför datorn m.h.a. VIDA efteråt. Att jag nu köpt en DiCE plus en nyare version av VIDA beror främst på att vare sig PPCn eller äldre VIDA-versioner förstår sig på min nya bil (V70 D4 -15).
av JEriksson
Hej

Utan tvekan kan vi komma överens om att VIDA/DICE är det bästa alternativet.
Men vad är det näst bästa alternativet?

/ J
av andersuw
JEriksson skrev:Utan tvekan kan vi komma överens om att VIDA/DICE är det bästa alternativet.
Men vad är det näst bästa alternativet?
VIDA vill man nog ha även om man inte köper någon DiCE utan nöjer sig med en separat läsare. När det gäller separata läsare är kanske den som TS skriver om det bästa alternativet av specen att döma. Den ser dock ut att kosta ungefär lika mycket som en bra VIDA/DiCE-kombination.

http://www.prylteknik.se/icarsoft-i906- ... volvo-saab

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]