Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
tjena. Mossan har en gammal härk som hon ville ha typ 70w xenon i helljuset på, och då undrar jag om ni vet om man måste köpa något speciellt kitt till den? typ canbus eller något och om de är h7 i den?

tänkte försöka mig på att hjälpa henne koppla in det och eventuellt koppla fel så den brinner upp :-}
Beroende på om de har xenon på halvljuset eller inte så är det olika socklar på helljuset, har den xenon så är det H7 du bör inte koppla direkt via H7 kontakterna då du riskerar att bränna relät utan koppla in genom en vanlig extraljuskoppling.
Sen hade jag inte valt över 55w då självbländning blir förstor
Finns många trådar här om xenonkonverteringar
Användarvisningsbild
av Frrla
Hej igen. har fått och monterat kittet nu. började bra dom första 5-10 sec å j**lar va de lyste tills relät började surra sen slocknar ena lampan eller den andra och lyser dåligt. väntar man någon minut igen så börjar proceduren om.

har dubbelkollat alla jordningar och kontakter. inget jag kan se som är dålig kontakt eller så. fick däremot löda på ena kabeln 2dm extra. men det ska väll inte göra någonting tycker jag?
Användarvisningsbild
av palmqvist
De kablar med högspänning är väldigt känsliga dvs från ballast till lampa de
Användarvisningsbild
av palmqvist
Då är det inte det som e trasigt

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]