Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Är detta normalt eller dags o gnälla på första riktiga problemet

Bild
Användarvisningsbild
av palmqvist
Har inte sett det nån gång tidigare, inte på nån av mina tidigare bilar
Användarvisningsbild
av Bosse78
Tyckte jag läste någonstans att du bytt vindruta, och då kan man ju ana att det är så problemet uppstått.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Mmm var förbi min PST idag enligt honom är det helt normalt o få fukt där, men de skall ta in den o kolla nästa vecka, endast lasern som har värmeslingor som håller sig immfri dock skall de hålla sig immfria under körning med hjälp av vanliga defrostern
av III
palmqvist skrev:Mmm var förbi min PST idag enligt honom är det helt normalt o få fukt där, men de skall ta in den o kolla nästa vecka, endast lasern som har värmeslingor som håller sig immfri dock skall de hålla sig immfria under körning med hjälp av vanliga defrostern
Låter rimligt, för lite för att det ska vara onormalt, är ju också ruta precis som resten av rutan och den blir ju immig. Har haft det fenomenet på en tidigare bil mellan bakrutans bromsljus och bakruta, försvann efter en stund.
Användarvisningsbild
av palmqvist
III skrev:
palmqvist skrev:Mmm var förbi min PST idag enligt honom är det helt normalt o få fukt där, men de skall ta in den o kolla nästa vecka, endast lasern som har värmeslingor som håller sig immfri dock skall de hålla sig immfria under körning med hjälp av vanliga defrostern
Låter rimligt, för lite för att det ska vara onormalt, är ju också ruta precis som resten av rutan och den blir ju immig. Har haft det fenomenet på en tidigare bil mellan bakrutans bromsljus och bakruta, försvann efter en stund.
Ingår tydligen i servicen o "städa" sensorerna o glaset :)
av Dundermuppen
Hade också det fenomenet under några timmar en dag. Drog igång fläkteriet på framrutan och det försvann efter en stund. Antingen om det sitter en liten fjantfläkt i burken eller om det var det allmänna draget som gjorde det.
Vi har ju ungefär samma ålder på våra vagnar och vi kör båda omkring i samma vackra stad så mer lika kan ju inte förhållandena vara :-)
Man kan ju tycka att det borde få plats en liten fläkt där inne som automatiskt startar när bilen känner av problemet..

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]