Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Uppdaterade navigationen och sedan dess så kommer jag inte åt telefonen via knappen på ratten som tidigare.
Någon som varit med om detta? Får en kort paus utan ljud och så kommer exempelvis radion tillbaka efter 2 sekunder.
Ta bort enheten, återansluta, försökt synka inget fungerar.

Men jag kan svara med OK och lägga på med Exit på mittkonsolen så någon kontakt har de två dumburkarna med varann.

Bild
Senast redigerad av 1 sthlm, redigerad totalt 0 gånger.
Att de inte pratar med varandra alltid har jag varit med om, men inte just efter en uppdatering av navigationen.
När samband inte kan upprättas ordentligt burkar det hjälpa med något eller några av:
  • Stänga av bilen.
  • Stänga av telefonen.
  • Ta bort telefonens parning från bilen.
  • Ta bort bilens parning från telefonen.
  • Ansluta manuellt från bilen.
  • Ansluta manuellt från telefonen.
Tack för svaret men det fungerar inte ändå.
Har testat allt du skrivit men det verkar hopplöst.

EDIT:

Var ute vid bilen en sväng och allt som har med röster och röststyrning har lagt av!?
Har jag missat något och det finns något magiskt sätt att aktivera det på så berätta gärna :(
Inget annat är gjort förutom att uppdatera till senaste kartorna.
Nu när det inte fungerade så körde jag återställning på det jag kunde i menyerna utan resultat.
Händer då o då men brukar funka bra efter ombord o omparning av telefonen, jag brukar mappa telefonen mot bilen om det spelar någon roll
Det ar inte parningen mellan telefon och bil som är felet i detta fallet.
Tror mig fått svaret på vad det är som är tokigt.
Förmodligen har jag varit för ivrig att byta skiva mellan skiva 3 & 4 under uppgraderingen (skall vänta 15 minuter).
Eller så har det helt enkelt bara blivit något knas när mjukvaran laddats in.
Lösningen bör enligt en "expert" vara att ladda in skiva 3 och 4 på nytt. Men nu tar det ett par timmar innan jag vet om det fungerade.
Hade varit spännande o veta hur Navin påverkar Bluetooth kopplingen :)

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]