Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Hej
Upptäckte nu ikväll att jag har glapp i högtalarljudet vänster fram (förare). Dörren stängd så är det inget ljud, har jag dörren halvöppet så kommer ljudet. Med andra ord Volvo´s standardfel med kablarna vid gångjärnen.
Någon som kan vägleda mig vilka kablar som går till högtalaren i detta stycke ? Finns ju el i det kontaktstycket till elspeglarna, fönsterhiss och centrallåsmotorn samt då även högtalare.
Bilen i fråga är den i signaturen.
/M
av mortimer
Ingen som haft problem med detta ? Kan man byta kontaktstycket mellan dörren och ända fram till akvariet under torkarna där mycket el kommer från?
av mortimer
knut1955 skrev:Jeg kan ikke hjelpe deg men jeg kan sende deg el-skjema for bilen i pdf, stor fil ca 50 Mb
Du fick ett privat meddelande för par min sedan
av mortimer
Nu har jag koll på vilka kablar det är utifrån elschemat. Men vart går kabeln/kontakten som sitter i A-stolpen; går den ner till vänster sida vid pedalerna eller ligger den i elsamlingarna under torkararmarna ?
Någon mer som har haft problem med detta och kan dela med sig av erfarenheter, eller finns det något behov av dokumentation ?
av Denesfay
Jag har haft ett litet glapp på samma ställe som dig. Dock tryckte jag bara till kontaktstycket vid gångjärnen så fungerade det sen. Har fungerat sedan dess.
av mortimer
Denesfay skrev:Jag har haft ett litet glapp på samma ställe som dig. Dock tryckte jag bara till kontaktstycket vid gångjärnen så fungerade det sen. Har fungerat sedan dess.
Satt det löst då eller hade stiften börjat ärja ?
av Denesfay
mortimer skrev:
Denesfay skrev:Jag har haft ett litet glapp på samma ställe som dig. Dock tryckte jag bara till kontaktstycket vid gångjärnen så fungerade det sen. Har fungerat sedan dess.
Satt det löst då eller hade stiften börjat ärja ?
Tyckte inte det satt löst. Hade aldrig isär det. Utan tryckte bara till det. Utan att det kändes som att det liksom åkte in mer. Men ljudet blev stabilt. Så tyvärr är jag nog inte mkt till hjälp för din del. Men det verkar vara ett fel som återkommer hos flera.
av mortimer
Blir nog allt att öppna/dela kontaktstycket först till en början och spruta in elektronikrengöringspray. Hjälper inte det så är det att göra en reparation på kablarna.

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]