Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stuffs
Då har man äntligen fått tummen ur och monterat på rampen, tänkte att jag visar här hur det blev som inspiration för er andra!

Är van vid 3-5 stora extraljus i fronten, men sedan denna bil införskaffades så fick dom ge plats för en ramp istället (pga radar i fronten)

Det är en 23" OSRAM Combo på 240 watt, och den överträffade mina förväntningar helt och hållet måste jag säga! På min senaste BMW hade jag 5 st 9" extraljus med 75 watt xenon.... Men denna ramp blir en helt okej kompromiss måste jag ändå säga!

Fler bilder på installationen laddar jag upp om intresse finns :DBild
Bilagor
IMG_4349.JPG
IMG_4349.JPG (1.73 MiB) Visad 3592 gånger
Användarvisningsbild
av sthlm
Det där blev ju väldigt diskret och snyggt!
Hur upplever du spilljuset direkt framför bilen, billigare ramper jag sett har haft ett nästan bländande ljus precis framför.
Användarvisningsbild
av ER
Alexas skrev:Är det bara jag som tycker att LED-ramper ger en fruktansvärd ljusbild?
Dem billigare skräp som är populära enbart pga priset ja dom suger hästgötapetter på alla plan och inget som hamnar på mina kärror, Tar du det som stinker robust kvalitet från Rigid Industries och VisionX så håller jag inte med, dom är grymma så pass att det rycker i tarmen att plocka hem 3 st VX LC90 och en VX XPR 40" som precis ramlar ner stilrent och diskret mellan railsen. Vissa ramper avger bara "mycket" ljus utan att leverera detta på vettigt plats eller överhuvudtaget då verkningsgraden på dessa är skrattretande låg pga usel kvalitet och överspecad produkt.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Xenonkungen kommer med en ny ramp (mitten av Dec) med ljusbild, även e märkt. Där sitter chipen i botten och lyser uppåt, seden via reflektorerna ut på vägen. Funderade på att beställa en o prova.
Användarvisningsbild
av stuffs
Bättre bilder både på monteringen samt ljusbilden kommer! Hade bara mobilen med mig igår, vilket inte ger några rättvisa bilder. Och idag hade jag inte tillgång till bilen.

Fästena har jag tillverkat egna, samt att jag sågat ur i gallret där nere för att rampen ska bli infälld. Sparade så att parkeringssensorerna fortfarande sitter stabilt!

Måste säga att jag är riktigt nöjd med ljusbilden, inget jobbigt spilljus framför bilen och helt okej räckvidd! (Jag är kräsen)

Monterade samtidigt en ramp på en kompis bil, som han varken visste vad det var för watt eller märke på led-chipen i. Den mätte iallafall 114 cm, och var utav kurvad modell. Med andra ord mycket större än min.

Den lyste dock inte i närheten lika långt som den jag monterade på min.

Här är en bild på den.
IMG_4357.JPG
IMG_4357.JPG (1.77 MiB) Visad 3369 gånger
Användarvisningsbild
av poseidon
Hur är det med hållbarheten? Sånna där 4x små hella ljus som man kunde sätta under skylten spricker ju vid minsta insektskontakt.
Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]

Vida 2014D

ladda ner och bränn en dvd,

Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i v[…]