- tis 27 okt 2015, 13:35
Min 2015 XC70 D5 Awd Sport Edition skall snart in på 1-års service och en första kontroll. Jag tänkte upprätta en lista på saker som jag misstänker kan vara värda att låta ÅF titta på. Jag har själv noterat följande ev problem med min bil. Vad har NI haft för problem med Er nästan nya XC70?
Knak i mittkonsoll vid karossrörelser.
Knak i dörrarna vid karossrörelser
Dörrhandtag vä fram kärvar
Läderklädseln har lite skavanker både på förarsätet och baksäte. Det ser ut som skinnet är väldigt tunt och att stoppningen nästan lyser igenom eller i alla fall skapar konturer i lädret. Det ser inte så fint ut.
Jag misstänker även att min dragkrok sitter för högt dvs högre än rekommenderad maxhöjd på 45cm. Detta har jag tagit upp i annan tråd och gäller XC70 med nivåreglering.
Det vore kul att höra om Ni sett samma problem? Kanske har Ni andra värt att veta problem med Er XC70 som Ni uppmärksammat eller fått åtgärdade på service?
Knak i mittkonsoll vid karossrörelser.
Knak i dörrarna vid karossrörelser
Dörrhandtag vä fram kärvar
Läderklädseln har lite skavanker både på förarsätet och baksäte. Det ser ut som skinnet är väldigt tunt och att stoppningen nästan lyser igenom eller i alla fall skapar konturer i lädret. Det ser inte så fint ut.
Jag misstänker även att min dragkrok sitter för högt dvs högre än rekommenderad maxhöjd på 45cm. Detta har jag tagit upp i annan tråd och gäller XC70 med nivåreglering.
Det vore kul att höra om Ni sett samma problem? Kanske har Ni andra värt att veta problem med Er XC70 som Ni uppmärksammat eller fått åtgärdade på service?
- By Lövet