Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 481609
Hej,har införskaffat mig 14- bakljus till min 2012,är det någon som har en vettig förklaring till inkoppling av själva bromsljuset i karossen,ska man sno ifrån t.ex dragkontakt eller finns det redan bromssignal i kontakten till karossljuset??
parkljuset i bakluckan är ju bara ta ifrån t.ex skyltbelysningen.
Hoppas någon gjort och vet hur det ska kopplas:)
Användarvisningsbild
av ER
Personligen kommer jag försöka dra in nya ledare från resp bakljus för posljuset i luckan för jag vet vad som händer när belastningen är för låg på nummerskyltsbelysningen med LED moduler/inget canbustrix. Det ser inte så lite skumt ut om dom skall glöda svagt innan bilen somnar in. Alt. att jag om det går kopplar om och utnyttjar bromsljuskabeln till luckan som posljus med med nackdel att båda ljusena matas från ena sidan men bättre än att riskera att dom drabbas av canbussjukan och glöder svagt pga avkänningen som drabbar moduelerna till skyltbelysningen.
av 481609
Bilnörden skrev:Öppna luckan o bromsa så får du se vad som händer.
Ok??
Fattar inte vad du menar nu faktiskt....
Har du fått det att funka?
Användarvisningsbild
av svergie2
ER skrev:Personligen kommer jag försöka dra in nya ledare från resp bakljus för posljuset i luckan för jag vet vad som händer när belastningen är för låg på nummerskyltsbelysningen med LED moduler/inget canbustrix. Det ser inte så lite skumt ut om dom skall glöda svagt innan bilen somnar in. Alt. att jag om det går kopplar om och utnyttjar bromsljuskabeln till luckan som posljus med med nackdel att båda ljusena matas från ena sidan men bättre än att riskera att dom drabbas av canbussjukan och glöder svagt pga avkänningen som drabbar moduelerna till skyltbelysningen.
Tycker det skulle vart snyggt om bakljusen glöder lite innan bilen somnar :D
Användarvisningsbild
av Bilnörden
481609 skrev:
Ok??
Om du öppnar bagageluckan, sen låter du någon bromsa så tänds inte bromsljus i luckan utan i "bilen", så den funktionen finns redan. Står även i manualen för bilen.
av 481609
Bilnörden skrev:
481609 skrev:
Ok??
Om du öppnar bagageluckan, sen låter du någon bromsa så tänds inte bromsljus i luckan utan i "bilen", så den funktionen finns redan. Står även i manualen för bilen.
Ja så långt är jag med,bromsljusen funkar ju som jag vill så länge luckan är öppen,behöver man skifta nån kontakt i kontaktstycket till karossljusen då eller,för att förbikoppla bakluckans funktion i det hela?
av 481609
TommyP86 skrev:Ta bromsljuset från tredje bromsljuset, kontakten sitter typ vid bagagerumsbelysningen.
Funkade det för dig att göra så?
Måste man riva halva taket då tro?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]