Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Patriik34
Hejsan! Ny på forumet här och hade lite funderingar angående montering av bas i s80... Har läst igenom den klistrade tråden angående det men jag vart inte så mycket klokare.
Jag har alltså en s80 med momentum paket och HP stereon (tror jag?) har iaf diskanter i a stolparna och det är det väl inte i den "sämsta" original stereon? Tycker dessutom att det låter helt OK så vore konstigt om det va sämsta...
Hur vet jag om jag har subwoofer som standard i bilen? Vart ska den isf sitta på s80? Har tittat i bagageutrymmet i reservhjulsbaljan men såg inget som likna nåt slutsteg/bas?
Hur vet man om man har HP systemet?
Har iaf funderingar på att montera in en DLS 12" med ett DLS slutsteg med både hög och lågnivå inbyggt som jag har liggandes bara. Är det möjligt att göra det? Kommer jag märka nån skillnad? Är inga värsting grejer, har för mig jag gav 5-6 tusen för hela paketet för ett par år sen.
Tacksam för svar :) mvh Patrik
av Patriik34
StefanN skrev:Det står vilken stereo du har när du startar, står det inget har du den lägsta nivån.
Hm är du säker på det? Är bara en fult pixlad bild på en bil när jag startar. Jag köpte den på en Volvo handlare och enligt dom så va det high performance! Kan även tillägga att om man jämför med farsans V70 -12 han beställde ny med Premium sound så är det inte så jättestor skillnad på ljudkvalité.
av Gabriel
Jag gjorde ett liknande ingrepp i en S60 en gång får många år sedan.
Jag använde dls slutsteg och 10" i låda, jag styrde steget med högnivå från högtalarna i hatthyllan. Det funkade utmärkt och blev en stor skillnad i ljud.
av Patriik34
Vart i helskotta drar man in strömkabeln?? Hitta ett hål på torpeden på passagerarsidan ganska högt upp med gummi i. Fick igenom kabeln men sen vart det stopp!? Kände sen med fingret och då kände jag ytterligare en "vägg"? Lär man demontera hela jäkla instrumentbrädan eller???
Alternativet är väl annars att leta reda på hålet man vanligtvis för in kupévärmar kabeln i för nån sån har jag inte i bilen.
Uppskattar all hjälp jag kan få... Får panik :(
av Gabriel
Strömkabeln till slutsteget?
Den ansluter man väl lämpligast på batteriet?
Batteriet sitter väl under golvet i bagageutrymmet på en s80 -07?
Även slutsteget hade du väl tänkt ha i bagaget?
Så jag undrar varför du ska penetrera torpedväggen med en kabel?

Eller har jag missat nåt här? :roll:
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-19[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]