Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gabriel
Hur mycket rabatt har ni fått på era classic?
Dvs hur mycket var listpris i "bygg din volvo" och hur mycket fick ni betala till slut?
av Verdi
Listpris 439 381:-, Netto 395 000:-

~10% rabatt alltså.

Men det är ju inte 10% från Classic-priserna utan 10% från vanliga listpriset.
av Daniel73
Jag fick 8.5% på classicpriset på v70
av Gabriel
Verdi skrev: Men det är ju inte 10% från Classic-priserna utan 10% från vanliga listpriset.
Hur menar du här?

Det jag är ute efter att veta är hur mycket jag rimligen kan pruta ner en XC70 D4 AWD Summum Classic som kostar 416K i "bygg din volvo"
av perhall
Och vad är listpriset?
När jag beställde Audin kunde jag nog hitta ett tiotal olika listpriser beroende på hur man räknar med paket eller i delar, påtvingad utrustning och inte, företagspris och inte etc.
Bygg Din Volvo-pris är en bra utgångspunkt. På det bör man få 8% rabatt, en del har fått mer.
Har två kolleger som just beställt fått resp.. beställt sin (fick för en månad sen resp. beställde i fredags). Den ena fick först ca 5% på BDV-pris men ca 8% efter att ha efterfrågat offerter. Den andra 9,5% efter att ha kollat runt ordentligt..

Apropå detta: en kille i bekantskapskretsen som alltid tycker att han får bra deals "gav 110 000 för båten, egentligen ligger en sån på 200 000", ja, ni fattar, hittade en snubbe på BMW Stockholm som gav honom extremt bra dealer (dvs. en taxbox och dimljus utöver företagspris). Just den snubben visade sig ge absolut sämsta deal till två andra kompisar som beställde. De köpte i Norrköping resp. Örebro och fick båda ca 30 000 utöver listat företagspris (gratis navipaket+vinterdäck+sportpaket för 5 000 etc.). Vid samma tillfälle och utöver listade rabatter.

Så det kan skilja jättemycket genom att kolla runt!

PH
av Verdi
Verdi skrev:Listpris 439 381:-, Netto 395 000:-

~10% rabatt alltså.

Men det är ju inte 10% från Classic-priserna utan 10% från vanliga listpriset.
Oj, tyckte listpriset i offerten såg dyrt ut så jag trodde det var utan "Classic-erbjudandet" men nu när jag bygger på byggdinvolvo så får jag samma summa.

I klartext: Jag fick 10% på priset jag får om jag bygger bilen på byggdinvolvo.

Jag är nöjd men inser att det alltid finns de som får mer rabatt. Är min första Volvo så jag är ju inte direkt en trogen kund. :)
av Dundermuppen
10% verkar vara det normala. Köpte nyss en vanlig V70 classic som enligt volvocars.se skulle gå på strax under 390000 och betalade 350000 för den.
Hade förväntat mig väldigt lite för min gamla 2011 v70 d3 automat, men tyckte att 160000 var över förväntan (10000 mil). Kanske är dum på sådana här affärer, men gissade på 100000-120000. Gissar att den modellen är lättsåld som begagnad.
av Dundermuppen
valln skrev:Dundermuppen, var priset med vinterdäck och drag, vet du vad skyltpriset blev i bilaffären?
Vinterdäck brydde jag mig inte om eftersom jag hade passande fälgar och ganska nya däck redan sedan förra v70. Drag skippade jag också. Resonerar som så att den dagen jag behöver det så får jag montera på det då. Har inte hänt än de senaste tio åren. Den dagen som min fader beslutar sig att vara klar med jordelivet så får det bli montering då när huset ska tömmas.

Ingen aning om skyltpris då jag själv "plockade" ihop vad jag ville ha.

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]