Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jimbo8104
Hej, Jag har en fråga ang min volvo v70 2,0 f -09.Hur viktigt är att lämna in sin bil på bilia med tanke på att de sköter det här med mjukvaru uppdateringar som dom väldigt gärna gör reklam för.
För olja och stift är ju detsamma lika filter mm men det är just det här med mjukvaru uppdateringarna som jag är nyfiken på.
Tack för svar
Användarvisningsbild
av Magnus308
Detta svar fick jag av en av dom äldre meckarna på Upplands motor, Har du inga problem som är mjukvarurelaterade så är det onödigt att uppgradera mjukvaran.
Min Volvo är från 2005 och jag har servat den själv senaste 5 åren så jag passade på att fråga dom om mjukvara samtidigt som jag var där och bytte min framruta.
Som jag förstått det så är det när bilen är 1-2 år gammal det kan komma någon uppdatering men efter det så är det waste of money att betala för uppdatering.
Tror dom trycker så hårt på mjukvaru uppdatering i sin reklam för att dom flesta idag vet hur viktigt det är att hålla programmen i sin PC uppdaterade och tror då att det är likadant med bilen.
av Jimbo8104
Det va lite det jag misstänkte, det kostar bara massa extra pengar egentligen. En av motiveringarna bilia gav va "en lampa i kupén kan va tänd för länge och det fixar uppdateringen" så det inte drar på batteriet

Häromdagen kom en eventuell indikation p&arin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]

Jag har den som förmånsbil. En lrdmp. […]