Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vento
Finns det dolda menyer i en V70II?
I V70N kan man få fram hastighetsmätare och liknande i stereon.
någon som vet något om detta till V70II?
av Droopy
Fins inga, borde ha läckt isf vid det här laget, fins inga i sensus vad jag vet heller.
Användarvisningsbild
av apersson850
Tja, det går ju att få fram om det finns några felkoder, om än inte just vilka.
Tändning på (ej motorstart), håll READ intryckt, tryck två gånger på dimbakljus, så börjar showen.
av Droopy
Ok, den fins ju såklart, men det är väl ochså allt, den rabblar ju bara igenom ccm, pam, vam, ecm och allt vad det nu heter. På min T4F måste motorn vara igång för att få fram det och jag får trycka på read för att stega igenom menyn, kanske lite olika beroende på årsmodell och motor.
av Flexor
Hur ser man om det finns några felkoder? Står det något speciellt då? Jag testade det här och det står antingen "set" "ready" eller "checking" på de olika grejerna när jag stegar igenom.
av Schmoyoho
Flexor skrev:Hur ser man om det finns några felkoder? Står det något speciellt då? Jag testade det här och det står antingen "set" "ready" eller "checking" på de olika grejerna när jag stegar igenom.
Checking är väl att den kommuncierar med enheten och kollar om det finns felkoder. Set är väl att det finns felkoder lagrade och ready skulle jag åtminstone gissa innebär att det inte finns...? Någon måste ju betyda att det inte finns felkoder lagrade.
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-19[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]