Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

på vår V70 MY14 som vi ska hämta ut på torsdag, har blivit uppskjutet två gånger nu. Så hörde jag ett vinande ljud eller kanske kan kalla det ett surrande ljud. Precis till vänster om föraren. Eller jag tror det är där alla fall är lite svårt att lokalisera, verkar bara höras när vi körde över 60 km/h. Jag satt mig bak sen och lät frun köra då lät det inte alls lika mycket då hörde vi det bara en gång. Kan det vara något med luftuttaget på stolpen till vänster om föraren, brukar de bli dåliga efter ett tag så fläkten låter?

Någon annan som har hört något liknande i sina bilar och vet vad det kan vara som låter?

Verkar vara lite intermittent.... Sa till om det till firman när vi lämnade förra gången så de skulle titta på det..
Jag har oljud i det området fast på högersida på min 2013 .
Svårt att lokalisera om det är dörren eller b stolpen.
Har googlat lite på det och hittat de som haft bla.
Klisterlapp som sitter löst.
Låsmodul som höljet lossnat på.
Fönsterhiss som nitarna lossnat på.
Fästet till bältet.

Vet inte var man ska börja leta.
Det ljudet jag har följer inte hastighet men hörs i 70 och upp. Dock inte alltid.
Var nere i garaget och städade bilen och fick för mig att lägga örat mot b-stolpens övre del,när jag juxade lite med bältet hördes ett surrande ljud (vibration) .
Finns det nåt man kan göra med bältets infästning kanske?

Häromdagen kom en eventuell indikation p&arin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]

Jag har den som förmånsbil. En lrdmp. […]