Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Jag kollade i konfiguratorn igår. Det har dykt upp en ny variant som heter Classic Kinetic. Även i denna ingår 17", Driver support, aluminiumpaneler, kombiinstrument etc. 279´för en V70 T4 Classic Kinetic är tveklöst mycket bil för pengarna, men jag hade nog ändå satsat 20´extra för att få en Classic Momentum.

Jämfört med Classic momentum saknas elbaklucka, blåtand, kromlist runt rutorna, xenonljus, kromdetaljer på ratten och några smågrejer till. Kinetic har 5" skärm och klädsel textil/t-tech, medan momentum har 7" och klädsel textil/läder.
Användarvisningsbild
av svergie2
V9097 skrev:Jag kollade i konfiguratorn igår. Det har dykt upp en ny variant som heter Classic Kinetic. Även i denna ingår 17", Driver support, aluminiumpaneler, kombiinstrument etc. 279´för en V70 T4 Classic Kinetic är tveklöst mycket bil för pengarna, men jag hade nog ändå satsat 20´extra för att få en Classic Momentum.

Jämfört med Classic momentum saknas elbaklucka, blåtand, kromlist runt rutorna, xenonljus, kromdetaljer på ratten och några smågrejer till. Kinetic har 5" skärm och klädsel textil/t-tech, medan momentum har 7" och klädsel textil/läder.
Vad kostar Kinectic om man lägger till xenon?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Tack för infon!
Borde dumpas mer i pris, jämför Nordic-versionerna för nåt år sedan.
Så mycket för att Classic skulle vara välutrustade... Men det fick vi ju indikation på redan 2007
Användarvisningsbild
av V9097
W.A.P.E. skrev:Tack för infon!
Borde dumpas mer i pris, jämför Nordic-versionerna för nåt år sedan.
Så mycket för att Classic skulle vara välutrustade... Men det fick vi ju indikation på redan 2007
Jag kommer inte ihåg vad Nordic kostade, men som sagt jag skulle inte tveka att ge 20´extra för en Classic Momentum. Jag tror en Classic Kinetic kan bli lite mer svårsåld som begagnad, med andra ord man får igen merparten av de 20´om tre år.
Dock, jämfört med Nordic, så har Classic Kinetic mer utrustning: Driver support, alu panelinlägg och 17"-fälgar bland annat.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag tycker även att momentum känns lite snålt tilltagen för att vara en classic... Jag lutar mer åt summum... Hoppas se nått bra paket på det.
av Nordan
Är det bara jag som inte hittar VOC i konfiguratorn längre?
av DaBlo
Den finns väl under klimat eller vad den fliken heter, värmare med tidur ingår men VOC är tillägg.

Bilar har ökat betydligt mer än allm&aum[…]

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏