- tis 09 jun 2015, 22:25
Idag på väg hem från jobbet så hände en ganska märklig sak tycker jag iallafall kanske nån av er har varit med om samma sak men konstigt vart det. Vart ganska fin och varm dag idag så när jag åkte från jobbet vevade jag ned bakrutan, körde i 80 knyck ca. När jag vevat ned rutan till hälften så började det att vibrera i kupen på nåt konsigt vis, inga vanliga vibrationer man får av obalanserade däck lr nåt liknande utan ungefär som luften som kom in genom bakre sidorutan skapade nån slags turbulens i hela kupén och det slog lock i öronen, radion fick sämre mottagning, passagerarsätet vibrerade/skakade (var ensam i bilen) man kunde höra hur luften gick bärsäkra gång i bilen, skitmysko och samtidigt obehagligt.
Har aldrig råkat ut för nåt sådant i andra tidigare bilar jag ägt. Trodde det kanske berodde på farten så jag sänkte till 50 och öppnade vänster bakruta men fenomenet uppstod då också ända från 50 och uppåt. Främre sidorutor inga konstigheter men så fort jag sänkte nån av bakresidorutorna till minst hälften lr helt i nedersta läge så uppstod denna turbulens, nån som har upplevt samma fenomen? Testa själva och se kanske bara är min bil som är konstig, lr så är det ännu en sk "Volvo feature" :-O)
Har aldrig råkat ut för nåt sådant i andra tidigare bilar jag ägt. Trodde det kanske berodde på farten så jag sänkte till 50 och öppnade vänster bakruta men fenomenet uppstod då också ända från 50 och uppåt. Främre sidorutor inga konstigheter men så fort jag sänkte nån av bakresidorutorna till minst hälften lr helt i nedersta läge så uppstod denna turbulens, nån som har upplevt samma fenomen? Testa själva och se kanske bara är min bil som är konstig, lr så är det ännu en sk "Volvo feature" :-O)
Bmw 520d xdrive - 2017
Bmw 520d - 2013 Såld
Volvo S80 D5 - 08 Såld
Volvo S80 - 01 Såld
MB 200E - 90 Såld
MB 190E - 87 Såld
Bmw 520d - 2013 Såld
Volvo S80 D5 - 08 Såld
Volvo S80 - 01 Såld
MB 200E - 90 Såld
MB 190E - 87 Såld

- By Lövet