Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hawkx
Jag har noterat av V70 Classic inte längre levereras med BLIS (det kan t ex se om man kör Bygg min volvo). Informationen på återförsäljarsidor har dock inte observerat detta. Vagnparksfinans har dock noterat denna ändring som gäller V70, XC70 och S80.
Vet inte om detta enbart gäller nya order. Samtidigt har option "intellisafe surround" (som bl a innehåller BLIS) lagts till min order i minvolvo dom senaste dagarna? Denna option finns ju bara till nyare volvomodeller, så jag vet inte vad man ska tro?
av Xerikss0n
Hawkx skrev:Jag har noterat av V70 Classic inte längre levereras med BLIS (det kan t ex se om man kör Bygg min volvo). Informationen på återförsäljarsidor har dock inte observerat detta. Vagnparksfinans har dock noterat denna ändring som gäller V70, XC70 och S80.
Vet inte om detta enbart gäller nya order. Samtidigt har option "intellisafe surround" (som bl a innehåller BLIS) lagts till min order i minvolvo dom senaste dagarna? Denna option finns ju bara till nyare volvomodeller, så jag vet inte vad man ska tro?
När beställde du din? Jag beställde min den 12/5 o då fanns BLIS systemet kvar.. måste kolla upp detta med säljaren hur det ligger till!
av Hawkx
Jag beställde 15/5 och då fanns också BLIS, även på Bygg din volvo.
Notisen på Vagnparksfinans hemsida är daterad 20/5. Exakt vilken dag BLIS försvann från Bygg din volvo vet jag inte, men det är inte många dagar sedan.
av Xerikss0n
Hawkx skrev:Jag beställde 15/5 och då fanns också BLIS, även på Bygg din volvo.
Notisen på Vagnparksfinans hemsida är daterad 20/5. Exakt vilken dag BLIS försvann från Bygg din volvo vet jag inte, men det är inte många dagar sedan.
Fick svar från min säljare, att mycket riktigt så försvinner BLIS från V,XC70 samt S80 modellerna. Dom får inte hem några mer BLIS kameror. Enligt han så ersätts inte dom med sensorer som finns på de andra modellerna.
av Xerikss0n
Hawkx skrev:Frågan är när kamerorna tar slut? Kommer t ex Volvo att leverera med BLIS för order fram till och med 20/5 eller är våra order redan "körda"?
Bilar som redan är beställda kommer levereras med kamerorna! Jag har inte fått nån intellisafe surround tillagt på min order!
av Hawkx
Fick precis orderbekräftelse daterad 20/5 med posten och på den är BLIS fortfarande med, så det verkar ok.

Liten mardröm för Volvo's marknadsavdelning. Man säger ju bl a "Passa på att få den bästa versionen av av två svenska klassiker" (V70 & XC70). Det är ju framöver en sanning med (viss) modifikation.
av Jojje62
Frågan är varför detta?
Har man sålt så mycket mer bilar mot vad man räknat med?

Hade väl tur då som hann med att beställa en med BLIS :o
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Vårt orderdatum är den 16/5 och BLIS står med i specen, så jag räknar med att det stämmer. Annars kommer jag kräva någon form av kompensation. Jag tycker att BLIS är en bra funktion.

Xerikss0n, det låter lite konstigt om de har lagt till intellisafe surround på din order. Vad jag kan läsa mig till på nätet är det ett system som kommer in med nya XC90. Det låter konstigt om man lyckas montera det på en V70, men vem vet...
Du får rapportera hur det går!

Vilka tillval har ni andra valt på era V70 Classic förresten?
Vi lade på automatlåda, parkeringshjälp fram+bak, delat drag, 12volts-uttag i bagaget och stötfångarskydd bak. Känns ganska komplett för våra behov.
av magnus855
ulf_gbg skrev:Vårt orderdatum är den 16/5 och BLIS står med i specen, så jag räknar med att det stämmer. Annars kommer jag kräva någon form av kompensation. Jag tycker att BLIS är en bra funktion.

Xerikss0n, det låter lite konstigt om de har lagt till intellisafe surround på din order. Vad jag kan läsa mig till på nätet är det ett system som kommer in med nya XC90. Det låter konstigt om man lyckas montera det på en V70, men vem vet...
Du får rapportera hur det går!

Vilka tillval har ni andra valt på era V70 Classic förresten?
Vi lade på automatlåda, parkeringshjälp fram+bak, delat drag, 12volts-uttag i bagaget och stötfångarskydd bak. Känns ganska komplett för våra behov.
Jag har valt till det som du har, sen premiumsound, laminerade rutor, awd, tonade rutor, vinge sen lite annat småkladd, men de viktigaste och som jag måste fråga dig om du inte ska överväga är stänkskydd fram och bak? Min mor och far har en MY14 Som är helt sönderblästrad under sparklådor och bakdelen undertill. Skulle varmt rekommendera det även fast det gör bilen lite fulare så är det värt det i min mening så slipper hela skiten bli blästrat.
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser[…]

Ny Kartuppdatering

Hade en V60cc-21 för ett tag sedan. Köpt[…]

Åkte till affären för handling. Al[…]

Nästa elbil från Volvo?

Hursom, får hoppas att det finns några[…]