Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av manek
Hej,
ÄR skinnet i Volvo bilarna känsliga?

Jag har en bil uttagen i sep - 15 som skinnet börjat flagna på sittdynan på förarplatsen.
Det skumma är att det är på en plats där man normalt intte sitter på dynan.
Man kan se att skinnet är lite "veckat" där det flagnat. Dessa veck har varit sedan bilen var ny.

Fler med samma problem?
Bilen är en V70 Sport Edition 2015
Användarvisningsbild
av frefre
Det låter ju inte helt OK. :shock:

Åk in till där du tog ut bilen o skäll lite på dem.
av 5cylindrar
Hej,
Var sitter vecken?

Jag har en XC70 Sport -15 där framkant på förarstolen börjar veckat sig. Det ser inte fint ut och jag undrar om detta kan vara normalt. Jag har dock inte sett några flagor ännu.
av manek
5cylindrar skrev:Hej,
Var sitter vecken?

Jag har en XC70 Sport -15 där framkant på förarstolen börjar veckat sig. Det ser inte fint ut och jag undrar om detta kan vara normalt. Jag har dock inte sett några flagor ännu.
Precis som du, är det i framkant, för att vara exakt mitten av framkanten..
Ska serva bilen på fredag, de får kolla på det då.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det är fullt normalt att det börjat vecka sig, det är ju det billiga standard lädret. Inscription skinnstolar som kostar ca 20.000kr extra när bilen är ny är det mycket bättre kvalité plus bekvämare stol.

Annars kanske man kan testa Volvos läderrengöring och behandla stolarna med det, då ser det kanske lite bättre ut efteråt. :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vecken får man bort nästan helt om man rengör och smörjer in. Men flagna ska det inte göra!

Jag har en MY15 XC60 Black-R, så det är mer skålade stolar och mjukare läder än V70 Sport, men mina stolar ser som nya ut. Rengör och smörjer in dom en gång i månaden.
Användarvisningsbild
av sony
XC90_Executive skrev:Vecken får man bort nästan helt om man rengör och smörjer in. Men flagna ska det inte göra!

Jag har en MY15 XC60 Black-R, så det är mer skålade stolar och mjukare läder än V70 Sport, men mina stolar ser som nya ut. Rengör och smörjer in dom en gång i månaden.
Hur gör du kan du förklra exakt?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Nått valfritt interiörmedel(det medlet som följer med Volvos lädervårdskitt duger bra) på en "fläcksuddare"/"mirakelsvamp"(finns på t.ex clas ohlson) och gnid på sätena, noggrant. Sedan använder jag Volvos (samma som Leathermaster) kräm att smörja in och behandla skinnet igen.
Användarvisningsbild
av SvenB
manek skrev:Hej,

Jag har en bil uttagen i sep - 15
Har jag svårt att tänka mig. :)

Bilar har ökat betydligt mer än allm&aum[…]

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏