Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjo

Började härom dagen märka ett klonkande ljud som kommer när man kör i gupp eller på ojämn väg. Man kan till viss del även framkalla det om man gungar bilen, men inte lika tydligt.

Vad jag läst mig till så kan det vara lite vad som helst, allt från en sten i någon fjäder, till att en dämpare gjort sitt. Jag tänkte höra om någon känner igen ljudet och kan säga mer eller mindre att "AHA! Det där vet jag var det är, nämligen ... ". Ska höra av mig till min PST snarast också.

Bytte för drygt en vecka sen främre bärarmsbussningar i bakvagnen, gjorde fyrhjulsinställning samt bytte till sommardäck vid ett och samma tillfälle. Om det skulle vara relevant info.

Klipp med ljudet nedan, det blir tydligare ju längre in i klippet.

Mvh
Kan meddela att efter en tur till Volvo konstaterades det att några fästen till avgassystemet hade gått sönder helt, så det hängde aningen löst och slog emot saker och ting. Sist jag hade bilen inne så anmärktes det på att dessa hade börjat rosta sönder, men att Volvo inte hade något att ersätta dom med. Detta var ca 1,5 vecka sen. Idag fanns det ersättningsfästen.

Kalaset gick bara på en femhundring, men kan tycka att det är lite dåligt att behöva byta efter 9000 mil. Men men.
Vad bra att det löste sig iallafall .
Kul med återkoppling om någon annan råkar ut för samma.

Bilar har ökat betydligt mer än allm&aum[…]

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏