Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vet inte hur forumetiketten är här men gör en ny tråd för detta då det verkar vara ett annat problem så det kan vara mer sökbart i framtiden.

Som rubriken säger, har generatorvin i högtalarna när jag lyssnar på AUX och har något kopplat i 12v cigguttag. Spelar ingen roll om det är cigguttag bak eller fram på armstödet, inga missljud om jag kopplar ur 12v. Har köpt en sån ground loop isolator från internätet som jag tänkt ge ett försök bara den behagar dimpa ner i postlådan. Det som lite förbryllar mej är väl att de ska ha sånt monterat original nuförtin? nu är ju inte 2006 nuförtin men tillräckligt nuförtin för att de borde ordnat med sånt iallafall. E de här nå vanligt bekymmer de?
Senast redigerad av 1 Varolle, redigerad totalt 0 gånger.
Varolle skrev:Vet inte hur forumetiketten är här men gör en ny tråd för detta då det verkar vara ett annat problem så det kan vara mer sökbart i framtiden.

Som rubriken säger, har generatorvin i högtalarna när jag lyssnar på AUX och har något kopplat i 12v cigguttag. Spelar ingen roll om det är cigguttag bak eller fram på armstödet, inga missljud om jag kopplar ur 12v. Har köpt en sån ground loop isolator från internätet som jag tänkt ge ett försök bara den behagar dimpa ner i postlådan. Det som lite förbryllar mej är väl att de ska ha sånt monterat original nuförtin? nu är ju inte 2006 nuförtin men tillräckligt nuförtin för att de borde ordnat med sånt iallafall. E de här nå vanligt bekymmer de?
Fungerar 12 V uttagen som de ska med avseende på laddning o.s.v.?

Ditt problem känns helt säkert som ett jordfel någonstans i matningen för 12 V uttagen. Problemet är att det kan ta en evighet att finna. Matningen lär väl var gemensam för främre och bakre uttagen. Problemet är som sagt att hitta den dåliga jorden.

Telefoner, om du tar topp och mellanmodellerna nu […]

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏