Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

[Jag testade en Audi Allroad i dag och började undra varför jag skulle välja XC framför den om jag skulle köpa ny nu i dag,(Menar Beg bil typ 2012)
Komfort Audi vs Volvo
Jag blev imponerad av luftfjädringen,man kan välja inst efter vägen å väglaget.
Den är lägre än XC,
Vovon är 22cm och Audin 18cm högsta läget.

(Ang.markfrigång så kom jag å tänka på Passaten Alltrack som är ett skämt med sina 16cm) :lol:

Inte många Suvar som är så höga som Volvon! det är ett plus när man bor som jag i de djupa Värmlandsskogarna!
Buller nivå (typ vägljud) och komfort är också ett argument gällande XC
Nackdelen är att den tar mera bränsle,det är bra med Audin så den kan komma ned i samma nivå som en standard bil.

Motor Audi/Volvo
Diesel Motorn i Audin är väl bättre på alla punkter högre H/K lägre förbrukning

Media teknik Audi vs Volvo.
Ja Volvos största premium har långt kvar upp till Audi Bose system./b]

Design kaross inredning.
Bild
Bild
Utv så är Audin snyggare!
Inv så blir det oavgjort men en favör till Audis mittkonsoll

Jag är väldigt nöjd med min nuvarande XC men skulle i dag valt en beg Allroad.

BildBild
Senast redigerad av 4 bbenderman, redigerad totalt 0 gång.
Luftfjädringen på just en allroad är väl annars den huvudsakliga anledningen att många backar. Det allmänna omdömet är nog nåt i stil med "skräp" åk förbi en vag-verkstad och ta en titt, står det en sån där står den på backen.

Men visst är det bra komfort, och trevliga bilar. De åldras dock som ett progeria-barn, efter 10 år är det inte direkt en fräsch upplevelse, och att ställa det mot volvos eviga popularitet i sverige den dagen den ska säljas är säkerligen en minuspost, men å andra sidan kostar bilar alltid pengar.

Så det handlar nog mycket om tycke och smak.
Alla tycker olika. Jag förstår inte vaför folk köper en Kia när man kan köpa en Volvo. Världens säkraste bil som de flesta i Sverige vill köpa. Tyvärr handlar det alltid om pengar. En del har helt enkelt inte råd med en Volvo. En del vill visa att dom har möjligheten att köpa en dyrare bil än Volvo.

Jag är väldigt nöjd med Volvo. Ser många fördelar. Är även sugen på en Lamborghini men har svårt att välja modell.... eller va den för dyr....
Jag tycker iofs att drivlina och helhet är trevligare i audi, men priset är nåt annat och XC70 med D5 är en trevligt mysig bil tycker jag... Men det är lite som att jmf octavia scout med xc70.
De bilder du lägger in visar för övrigt senaste A6 allroad och Volvon är iaf 6 årsmodeller gammal....
Allroaden valde jag bort pga lastutrymmet. Rejält mycket mindre än i XC70 pga den sluttande bakrutan.
Mittplatsen bak är också kass i allroaden. Kardantunneln är gigantisk, både hög och bred så den som sitter i mitten bak får ingen plats för benen, passar inte ens ett barn, så med 3 ungar går det inte.
Intressant tråd. Skulle det varit idag skulle jag också köpt en annan bil. Kanske en Passat eller Audi. Min V70 D4 AWD från dec 2014 har det bara varit strul med. Dessutom är den ganska trög och tråkig att köra. AWD är bra dock, ska den ha cred för! Liksom On Call, vet jag inte om något annat märke har? Men i övrigt.. näe.

Nej, nästa bil blir nog en tysk.
Mycket intressant tråd.

Jag har bara haft två kombibilar i mitt liv. V70R -98 och V60-13. Ska det vara en kombi ska det va en 70. XC60 valde vi bort. V60 lever inte upp till kombimått.

Bilar som strular är väldigt olyckligt. Skulle en ny Samsung mobil strula ja du blir såklart nästa mobil säkerligen något annat. Majoriteten är säkert väldigt nöjda.
Personligen tycker jag att Volvo gör snyggare bilar än Audi. Men jag var ändå o titta på en A6 allroad innan jag köpte min XC70. Jag tyckte att det mesta vägde till Volvos fördel. Det är möjligt att Audi har bättre motor/drivlina, men priset på en full utrustad Audi A6 Allroad är DYRT jämfört motsvarande XC70.

Sedan tycker jag absolut inte bilden på Volvon gjorde bilen rättvisa, såhär ska det se ut... :D

Bild

Och motsvarande interiör.

Bild
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]