Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Taxen47
Skall in med min bil på service och undrar vad uppgradering av mjukvara innebär.
Är det som med en dator att det kan vara en ny version tillgänglig eller nåt?
Detta bli den första gången på 45år (som jag haft bilar),som jag lämnar in en bil på verkstad.
Blir spännande att se vad de gör.Skall bara ha en anpassad service den här gången.Får väl se över axeln på mecken och se hur och vad han gör.
av ThunderAce
Stämmer bra det, Volvo håller på hela tiden och utvecklar mjukvara som då laddas vid nästkommande service.
Användarvisningsbild
av apersson850
De sätter ihop ett paket med diverse mjukvaror som de tycker passar bra att ladda in vid en service, och så får du dem. Det är inte allt som är nytt som laddas in - det hinner de inte på en service.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Ska nog höra med dom om det finns nån uppdatering till radion till nästa service, händer ungefär en gång på hundra att den bara spelar brus, oavsett källa, och avhjälps bara av en omstart av bilen :x
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag fick en uppdatering som skulle avhjälpa att radion hänger sig på en station (AF i RDS-specifikationen fungerar inte) för några år sedan. Det hjälpte inte helt, men blev i alla fall mycket mer sällsynt. Resultatet av felet blev brus, mer ju längre jag körde, förstås.
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]