- mån 13 apr 2015, 20:57
Skulle byta till sommardäck på min V70 my11 idag och detta resulterade i uppböjd plåt på ena lyftpunkten fram, se bilderna som inte vart så bra. Provade med garagedomkraften med hockeypuck emellan (som jag också fått som tips) som precis går in i öppningen i plasten i baljan men detta resulterade att plåten böjdes lite. Provade då med original domkraften med det vart bara värre. Skall man inte kunna lyfta bilen hemma eller med originaldomkraften utan åverkan på bilen?
Kan någon visa med bild eller illustration exakt vart man skall lyfta och tipsa om ett bra mellanlägg som funkar. Har sett Volvos bild på lyftpunkter men den visar ju bara där jag lyfte. Känner att det finns en extra förstärkningsplåt på insidan framför urtagen fram med där passar inte originaldomkraften då plasten är i vägen.

Kan någon visa med bild eller illustration exakt vart man skall lyfta och tipsa om ett bra mellanlägg som funkar. Har sett Volvos bild på lyftpunkter men den visar ju bara där jag lyfte. Känner att det finns en extra förstärkningsplåt på insidan framför urtagen fram med där passar inte originaldomkraften då plasten är i vägen.

XC60 Classic D4 AWD Polestar R-Design MY17 - Aut - Passion Red
Tidigare: V70 2.5FT R-Design MY11 - Man - Passion Red
Tidigare: V70 2.5FT R-Design MY11 - Man - Passion Red

- By Jesterhead