Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slama
Hej!

Köpte en V70 D3 -12 för några veckor sedan. Igår skulle vi ute på första långturen (82mil) med familjen ville innebär barnens dvd ska med i bilen. Då lyckades jag konstigt nog trycka in botten på cigguttaget så det försvann längre in. Dock är kontakten från dvd lång så den fick ström men laddaren till mobilen funkade inte. Har använt samma dvd och kontakt i vår Saab flera gånger utan problem. Risken är väl att kontakten försvinner in så funkar inget där.

Har det hänt någon annan som har tips att dela med er av?

Går det att skruva upp på något lämpligt ställe?
av Denesfay
Jag har bytt mitt uttag där bak på grund av att luckan lossnade.

Om jag inte minns helt fel så måste du fälla baksätet. Skruva bort panelen på sidorna längs med rutorna. Lossa på lampan i taket, få bort panelen i taket. Sedan kan man vika väggen där själva uttaget sitter och komma åt allt. Det kan vara steg jag missat här nu men jag vet att det finns instruktioner för just detta någonstans här på forumet.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag tror det gäller uttaget i mittkonsolen, och att då börja med att demontera taket känns lite överarbetat...
av Slama
Tack för bra och snabba tips, har haft problem med andra bilar som tagit tid så har inte löst det än. Återkommer med vad som avhjälpte.
av Slama
För er som berörs av samma problem:

Det gick utmärkt att följa delstegen i momentums länk för att komma åt insidan.
Lyckades först dra tillbaka uttaget utan att demontera något men det satt ändå dåligt. Så efter demontering såg jag att platsen var trasig som skulle snäppa fast uttaget. Då det inte fanns några andra ytor att spänna fast t.ex buntband emot la jag en lämplig mängd lim istället.

Bilar har ökat betydligt mer än allm&aum[…]

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏