- lör 14 mar 2015, 05:52
Jag har nyligen beställt en Volvo V70 Classic sport D4 FWD MY16 med en hel del utrustning.
Jag funderar nu på att lägga till lite i utrustningslistan medan jag kan.
Nämligen laminerade rutor samt tonade rutor.
Någon som har svaren på mina frågor här kanske?
1.
Hor stor toning i % är det i fabrikstoningen?
Min nuvarande bil har jag låtit montera film på i efterhand och valde då "medium" i toningsgrad.
Ska kolla med firman som monterade för att kunna relatera till hur Volvos fabrikstoning är i jämförelse.
2.
Dom laminerade rutorna är ju i 2 skikt med seg plastfolie mellan.
Hur är den tonade rutan uppbyggd på en bil utan laminerade rutor och på en bil med laminerade rutor.
Jag misstänker att den tonade rutan också är laminerad med "solfilm" mellan lagren.
Är det helt enkelt likadan film som i den laminerade rutan fast med solfilm i samma kvalitet?
Eller är det olika film i laminerad tonad ruta och i en vanlig tonad ruta (oaktat själva toningen)?
När det gäller Volvo V60 kan man ju inte välja mellan laminerade rutor och tonade rutor?
3
För mig är det viktigare med stöldskydd och möjlig lägre ljudnivå och kan egentligen beställa laminerade rutor och låta montera solfilm i efterhand.
Jag vill dock gärna ha både laminerat och tonat från fabrik men bara om det blir lika bra stöldskydd och ljuddämpning som rutor som enbart är laminerade.
Annars får det bli solfilm i efterhand.
Jag funderar nu på att lägga till lite i utrustningslistan medan jag kan.
Nämligen laminerade rutor samt tonade rutor.
Någon som har svaren på mina frågor här kanske?
1.
Hor stor toning i % är det i fabrikstoningen?
Min nuvarande bil har jag låtit montera film på i efterhand och valde då "medium" i toningsgrad.
Ska kolla med firman som monterade för att kunna relatera till hur Volvos fabrikstoning är i jämförelse.
2.
Dom laminerade rutorna är ju i 2 skikt med seg plastfolie mellan.
Hur är den tonade rutan uppbyggd på en bil utan laminerade rutor och på en bil med laminerade rutor.
Jag misstänker att den tonade rutan också är laminerad med "solfilm" mellan lagren.
Är det helt enkelt likadan film som i den laminerade rutan fast med solfilm i samma kvalitet?
Eller är det olika film i laminerad tonad ruta och i en vanlig tonad ruta (oaktat själva toningen)?
När det gäller Volvo V60 kan man ju inte välja mellan laminerade rutor och tonade rutor?
3
För mig är det viktigare med stöldskydd och möjlig lägre ljudnivå och kan egentligen beställa laminerade rutor och låta montera solfilm i efterhand.
Jag vill dock gärna ha både laminerat och tonat från fabrik men bara om det blir lika bra stöldskydd och ljuddämpning som rutor som enbart är laminerade.
Annars får det bli solfilm i efterhand.
Volvo 360 GL -88 (91-96)
VW golf 2.0i -97 (96-98) ny
Ford mondeo 2.0i -97 (98-09)
Ford mondeo 2.0i -06 (09-15)
Volvo v70 D4 FWD Automat Classic Sport++ Polestar MY2016 (15-) Ny
VW golf 2.0i -97 (96-98) ny
Ford mondeo 2.0i -97 (98-09)
Ford mondeo 2.0i -06 (09-15)
Volvo v70 D4 FWD Automat Classic Sport++ Polestar MY2016 (15-) Ny
- By Dejan195