Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
Hittar ingen tidigare tråd om det här så jag skapar en ny;

När man loggar in på minvolvo.volvocars.se kan man se beräknad tid till leverans (i veckor). På min står just nu "7 veckor till leverans (beräknad v.18)".
Vad menas med det? Är det 7 veckor tills bilen levereras från fabriken till min handlare eller är det med i beräkningen så att de 7 veckorna är när JAG får bilen levererad?
Handlaren har ju en del arbete på bilen innan man får den...

Sjukt jobbigt att vänta!
av Quick
MinVolvo leverans info ska nog bara ses som en vag indikation om när du kan tänkas få leverans.

Själv ska jag hämta ut min XC70 D5 AWD Sport nästa vecka :D . På MinVolvo gick den från 3500 bilar före i kön till tillverkad över en natt. Har haft leveransinfo från säljaren på vecka 10, på MinVolvo var leveransinfo först Vecka 13 sen blev det vecka 11 och nu är det återigen vecka 13 och jag hämtar ut den nästa vecka , vecka 12 :D .
Leverans indikatorn är nog tänkt att visa när du får bilen. Om man kollar på ”följ din leveransstatus” så är de två sista ”blipparna” till för leverans till din Volvo handlare och leverans till dig.
Polestar är vad Volvo borde leverera som standard och inte ta nästan 10 papp extra för. (Ja, jag har polestar i min V60 D5 AWD som jag nu lämnar) För XC70n finns det nu flera andra intressanta alternativ :twisted: .

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]