Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo i norr
Har problem med VOC då den visar att bilen står på en annan ort än den i verkligheten gör. Bilen har aldrig varit i denna by i Västerbottens inland, 4 mil från E4:an. Stannade vid en bensinmack vid E4, och efter det har positionen lagt av.
Kontaktat VOC support, fått tips som inte gett nåt. Pratat med Volvo verkstan men de har ingen lösning att presentera.
Bilen står på min gård nu men i appen och i datorn visas att den befinner sig ca 30 mil bort.
Någon annan som känner till detta problem? Hur kom ni till rätta med det isåfall?
Vet i dagsläget inte om nån jobbar med någon lösning. VOC supportern lovade ringa upp men det samtalet har ej kommit...
av gidjeboj
testa lyft på minuspolen på batteriet och låt den stå strömlös ett tag (5-10min) och se om det blir någon ändring. Vissa elfel brukar kunna avhjälpas med en "norsk reset"
Senast redigerad av 1 gidjeboj, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
Nu vet jag inte om jag är ute och "cyklar" men en liknande situation, om än att det var RTI:n som sa att bilen var på ett helt annat ställe än den i verkligheten var, står det om här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... an#p831505

I det fallet var det GPS antennen i "hajfenan" på taket som var kass.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av volvo i norr
Tack för tipsen. Inte omöjligt att det är det som finns under hajfenan som är trasigt eller nåt.
Ska kontakta Volvo imorgon och fråga om de utreder mitt fel.
Användarvisningsbild
av Perra83
Min V60 trodde länge att den stod kvar i bilhallen. Efter två veckor fick jag Telefon/kontrollenhet (phm) bytt. Efter det kan jag inte klaga alls på VOC.
Volvo får köra lite diagnos så är det snart fixat.
av volvo i norr
Jag har nu fått felet åtgärdat. Det krävdes att antennen på taket byttes ut. Så nu tar den in signaler igen från olika sateliter.
av Arbetaren
volvo i norr skrev:Jag har nu fått felet åtgärdat. Det krävdes att antennen på taket byttes ut. Så nu tar den in signaler igen från olika sateliter.
Jag hade samma problem, antennen fick bytas. Konstigt på en helt ny bil.
av manek
Arbetaren skrev:
volvo i norr skrev:Jag har nu fått felet åtgärdat. Det krävdes att antennen på taket byttes ut. Så nu tar den in signaler igen från olika sateliter.
Jag hade samma problem, antennen fick bytas. Konstigt på en helt ny bil.
Har också bytt antenn, då voc och gps ballade ut. Ett i raden på alla fel på min bil tillverkad aug 2014. :roll:
av least
manek skrev:Har också bytt antenn, då voc och gps ballade ut. Ett i raden på alla fel på min bil tillverkad aug 2014. :roll:
Men du fick väl bytt/reparerat på garanti?

Draco-fälgen var standard på 744 GLT 16[…]

Gigantiska utvecklingskostnader för elbilarna[…]

Nu har jag en V90 MY2020 med den gamla vanliga v&a[…]