Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
I och med MY16 så verkar Pandora fälgen 17" ha utgått som tillvala till sportpaketet och ersatts av en ny "Pallene silver".

Någon som hittat en bild på denna fälg?
Daniel73 skrev:Hej
I och med MY16 så verkar Pandora fälgen 17" ha utgått som tillvala till sportpaketet och ersatts av en ny "Pallene silver".

Är detta en fälg som blir speciell för Sverige isf? I Finland finns fortfarande Pandora kvar på Classic-modellen.

http://nitroservice.fi/customers/volvo/ ... lassic.pdf
fjohan82 skrev:
Daniel73 skrev:Hej

Är detta en fälg som blir speciell för Sverige isf? I Finland finns fortfarande Pandora kvar på Classic-modellen.

http://nitroservice.fi/customers/volvo/ ... lassic.pdf

Och Rex verkar vara standard.
Saknar en riktig fem-ekrad fälg a la Canicula.

Hoppas denna Pallene kan vara nåt.
Pandora 17" i silver finns kvar men går inte att köpa till sportpaketet utan som tillbehörsfälg.

Standard är som tidigare titania 18" och nu även Pellene 17" silver.
Andra fälgar får man köpa utöver dessa.

Detta gäller sportpaketet MY16
Daniel73 skrev:Pandora 17" i silver finns kvar men går inte att köpa till sportpaketet utan som tillbehörsfälg.

Du har ingen bild på Pellene?
Anders E skrev:
Daniel73 skrev:Pandora 17" i silver finns kvar men går inte att köpa till sportpaketet utan som tillbehörsfälg.

Du har ingen bild på Pellene?
Pallene 17" på bilden nedan. Ymir 18" verkar också ligga på 0:- dvs välj på 3 snygga fälgar som ingår i priset.

Bild
Komforten blir inte speciellt lidande av 18"... lite högre vägbuller blir det ju iof från de bredare däcken osv. Sen beror alltid komforten också på däckens skick. Körde 18" fram tills i höstas då däcken nästan var helt utslitna, då bytte jag till 19" (dock samma däckdimension vad gäller bredd och profil, från 18" 235/40 till 19" 235/40) och fick mycket bättre komfort. Däremot har jag sänkt min ca 30 mm också med hjälp av sänkningsfjädrar och det påverkar komforten mer... men bara när man kör över ojämnheter. Annars går den som en dröm...

Draco-fälgen var standard på 744 GLT 16[…]

Gigantiska utvecklingskostnader för elbilarna[…]

Nu har jag en V90 MY2020 med den gamla vanliga v&a[…]