Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rizzt
Hej,

Har upptäckt att jag vid låga varvtal och mjukt gassläpp får ett ganska tydligt visslande ljud. Låter ungefär som det gamla goda tiden när en vakuumslang tok tjuvluft.

Så nu är min fråga om det troligtvis är detta som kan vara felet även nuförtiden? Eller om det är möjligt nått annat som ni kan ge tips på?

Och hur lättast felsöker jag detta?

Volvo V70 T4 -11
av zama77
Hej
Hade samma problem på min helt nya t4 2011 för något år sedan. Det finns någon utbytesgrej (tror det var en ny turboslang med någon resonansdämpare....) från volvo som minskar ljudet till stor del. Sök i forumet eller ring din volvohandlare.
av Rizzt
zama77 skrev:Hej
Hade samma problem på min helt nya t4 2011 för något år sedan. Det finns någon utbytesgrej (tror det var en ny turboslang med någon resonansdämpare....) från volvo som minskar ljudet till stor del. Sök i forumet eller ring din volvohandlare.
Ok, tack..Sökte på turboslang och jag fick upp tråden.

Den slangen som nämns och byts finns att köpa på skroten. Så jag ska undersöka detta till våren.

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]