Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av drefk2000
Är det någon mer än mig som just nu väntar på sin bil och slaviskt uppdaterar minvolvo.se?

Jag har leveranstid beräknad vecka 19, men det blir bara fler och fler bilar före i kön för varje dag.
Det absolut värsta jag vet är att vänta på saker jag beställt, och då pratar vi dagar. Förstå vad detta gör med mig :)

Så sugen nu...
Användarvisningsbild
av JanneP77
Japp, samma helvetiska väntan här! Och kön bara ökar, typ 8700 före.
Leverans v.18... :cry:
av Hbgpolisen
Jodå, 8769 före i kön och prel. leverans v 18 men ÅF har uppgivit ett par veckor tidigare. Väntar på en V70 D4 AWD aut Summum m electric silver + massa lulllull. Sjukt lång väntetid men vad ska man göra...hungerstrejka utanför Torslanda? :D
Användarvisningsbild
av Jartin
Väntar på min xc70 sport !! V 14 och 6461 före i kön. Tror jag kommer bli psykiskt sjuk av alla gånger jag går in på min volvo sidan haha.
av drefk2000
Jartin skrev:Väntar på min xc70 sport !! V 14 och 6461 före i kön. Tror jag kommer bli psykiskt sjuk av alla gånger jag går in på min volvo sidan haha.
Det värsta är att kön växer i stället för minskar. Minvolvo.se borde komma med en varning om att man kan drivas till vansinne :)
Användarvisningsbild
av JanneP77
drefk2000 skrev:
Jartin skrev:Väntar på min xc70 sport !! V 14 och 6461 före i kön. Tror jag kommer bli psykiskt sjuk av alla gånger jag går in på min volvo sidan haha.
Det värsta är att kön växer i stället för minskar. Minvolvo.se borde komma med en varning om att man kan drivas till vansinne :)

Instämmer! Blir banne mig galen... Loggar in på morgonen och kollar flera gånger under dagen. Och kön bara växer... :cry:
av Petzzon
AndS skrev:Se det positivt istället om ni själva äger bilen ni har nu, den sjunker inte ett öre i värdeminskning längre :wink:
Om du skall byta in det stämmer ju detta, även om säljaren säkert tar höjd för detta till viss del.
Men har du tänkt sälja den privat så är ju saken en annan.
av drefk2000
Petzzon skrev:
AndS skrev:Se det positivt istället om ni själva äger bilen ni har nu, den sjunker inte ett öre i värdeminskning längre :wink:
Om du skall byta in det stämmer ju detta, även om säljaren säkert tar höjd för detta till viss del.

Och såna som jag som valt att vara utan bil under flera år bryr oss föga om sånt
av AndS
drefk2000 skrev:
Petzzon skrev:

Och såna som jag som valt att vara utan bil under flera år bryr oss föga om sånt
Vad gör då några veckor om man varit utan bil i några år, ta det lugnt era bilar kommer till våren så de slipper vintersaltet under första halvåret :D
Själv planerar jag nu bilbyte men det är ingen brådska, den dagen man tar ut den nya bilen så får man lite nybilskänsla men den går snart över.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 116
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]