Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Tänkte ge mig på att byta kamrem+ drivrem med förekommande sträckare till en 2,4d my10.
Den har gått ca 14600mil så 15 k gränsen närmar sig (intervallen för K-remmen är ju 18 K men aldrig fel att vara lite före). Vet ni priser för komplett satts med rubbet, alt alternativa leverantörer med samma kvalité/leverantör som Volvo.
(vad nu det innebär, har ju varit en del återkallningar i ämnet).
av Cox
Tjena !
Jag betalade 2875 sek på mekonomen för detta jobb ink remmar och nämda delar, som hämtades från volvo då dom inte hade prylarna hemma.
Volvo ligger tvärs över gatan :-)
Så det var inte värt att göra det själv, anledningen att det vart meko var att den jag haft som personlig mek slutade på volvo och började jobba på meko. En mycket bra mek som det kändes tryggt att lämna bilen till.
Tja COX!
Oj det var billigt, trodde att materialet låg på det priset. Ligger det i den häraden så släpper jag det med lätthet till ett pro...

Fan andra dan med takdropp och gassande sol :-)))))
av Cox
Precis !
Jag vart riktigt förvånad, att det var så billigt trodde det skulle kosta skjortan :-)
Men när jag fick det priset så slog jag till direkt innan dom ändrade sig :-)
av Yaniz
Cox skrev:Tjena !
Jag betalade 2875 sek på mekonomen för detta jobb ink remmar och nämda delar, som hämtades från volvo då dom inte hade prylarna hemma.
Så det var inte värt att göra det själv, anledningen att det vart meko var att den jag haft som personlig mek slutade på volvo och började jobba på meko. En mycket bra mek som det kändes tryggt att lämna bilen till.
Det där var oerhört billigt. Köpte kamremsats med vattenpump+multiremsats från Tyskland för ca: 250 EUR (ca: 2300 SEK), därefter gick jobbet på 3000 SEK i runda slängar. Kollade just med Mekonomen och där går bara materialet på drygt 4000 SEK ?:-/ Misstänker att en grov felräkning ligger bakom fakturabeloppet (jag utgår ifrån att vi pratar om vita siffror?)
av Cox
Yes !
Vi pratar om vita siffror med kvitto stämpel klisterlappar i motorrummet.
Verkar kanske vara felräkning eller kraftig rabatt som jag inte har registrerat, hur som helst jag tyckte det var ett kap :-)
Yaniz skrev:
Cox skrev:Tjena !
Det där var oerhört billigt. Köpte kamremsats med vattenpump+multiremsats från Tyskland för ca: 250 EUR (ca: 2300 SEK), därefter gick jobbet på 3000 SEK i runda slängar. Kollade just med Mekonomen och där går bara materialet på drygt 4000 SEK ?:-/ Misstänker att en grov felräkning ligger bakom fakturabeloppet (jag utgår ifrån att vi pratar om vita siffror?)

Misstänkte att det finns många olika prisnivåer. Vilken site i Tyskland?
Vill vara säker på att det är bra kvalité då det motsatta dyrare i längden.
Att köpa prylar och sedan vända sig till en verkstad brukar vara lite vanskligt då de inte gärna vill så för en garanti som de inte har kontroll över.
av Yaniz
Sajten är autoteilemann.de De säljer bara kvalitet, exv är kamremsatserna från Contitech (Continental).
av Cox
StefanN skrev:Va det inkl vattenpump?
Nej bytte aldrig någon pump, meken ansåg att pumpen var hur fräsch som helst så det fanns ingen anledning att byta den.
Han har jobbat på volvo typ i 25 år, så jag är övertygad att han vet vad han pysslar med.

//Cox

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]