- fre 30 jan 2015, 20:48
Åkte på en punktering i full motorvägsfart på E6 i går morse. Bilen låg helt stabil trots punktering på höger bak. Det var bara att åka in till kanten och slå på varningsblinkers och klä ut sig med varseljacka. Ringde Volvo assistans då jag inte var sugen på att byta hjul i mörkret på E6:an. Bärgare anlände efter en halvtimme och eftersom min bil är utrustad med reservhjul så bytte vi lite snabbt och lätt och sen var det bara att rulla iväg i 80 knyck.
Ringde Bilia i Sävedalen och kunde komma förbi tämligen omgående. Däcket dömdes ut och då övriga däck var lite slitna så var det bara att välja nya däck runtom. Det blev dubbat igen och denna gång ContiIceContact. Hoppas att dessa gör sitt jobb lika bra som mina gamla Hakka. Några med referenser på detta?
Kan rekommendera verkstaden förresten då dom klämde in 15000-milaservicen också. Inte dåligt att glida in obokad sådär även om det antagligen inte var gratis. Men jag blev nöjd och glad...
Ringde Bilia i Sävedalen och kunde komma förbi tämligen omgående. Däcket dömdes ut och då övriga däck var lite slitna så var det bara att välja nya däck runtom. Det blev dubbat igen och denna gång ContiIceContact. Hoppas att dessa gör sitt jobb lika bra som mina gamla Hakka. Några med referenser på detta?
Kan rekommendera verkstaden förresten då dom klämde in 15000-milaservicen också. Inte dåligt att glida in obokad sådär även om det antagligen inte var gratis. Men jag blev nöjd och glad...
XC70 D4 AWD Classic Momentum MY16 Ice vit
XC70 D3 AWD MY12 Caspian Blue -SÅLD-
V70II 2,4D Polestar Momentum MY09 Oyster Grey -SÅLD-
XC70 D3 AWD MY12 Caspian Blue -SÅLD-
V70II 2,4D Polestar Momentum MY09 Oyster Grey -SÅLD-
- By Okalettos