Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av towncar1977
Min S80 -07a går aningen ryckigt och har stannat för mig tre gånger. Två av gångerna startade den på första försöket, den sista gången tog det sju startförsök. Har en kass luftmängdmätare dessa symptom? Bilen har full servicebok på aukt verkstad och är relativt nyservad. Ingen felkod heller.
av trojlee
en kass luftmassemätere skulle aldrig få bilen att "dö" då den ska gå in i limpmode om den går sönder så
måste vara något annat...
av mortimer
Bränsletillförseln går min gissning på. Svårt att avgöra helt utifrån den infon som ges i tråden.
Sen verkar den postats i fel delforum m.a.p årsmodellen
av snabbis
Min tanke går till igensatt bränslefilter, då kan dom ju få sådana symptom.
Är bilen en diesel, så kan det ju va att den suger luft och får luft i systemet vid tillfällen.
av towncar1977
Det är en bensinare automat. Varför är jag i fel forum?? S80 -07 och framåt!

Kan bränslefilter bli täppt trots jämna service intervaller?
av mortimer
Sorry ang årsmodell och delforum. Tyckte mig först se att det rörde alla modeller från 2008->

Hur långt har bilen gått, när servades den senat och när byttes bränslefilter samt tändstift ?
Är bilen trimmad ?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det kan inte va spridarna då som behöver bytas?
av mortimer
Spridarna är inte det första jag skulle bytit.
Vi får nog allt vänta på TS med lite mer kött på benen och svar på de grundläggande frågorna till honom.

Draco-fälgen var standard på 744 GLT 16[…]

Gigantiska utvecklingskostnader för elbilarna[…]

Nu har jag en V90 MY2020 med den gamla vanliga v&a[…]