Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roblnd
Vad har ni för åtgång på eran 2.0F? Ni som kör en vill säga :)
Tycker min drar lite väl mkt landsvägskörning... 0.87 mellan piteå och haparanda i lugn fart (100km/h) Vad kan man göra för att få den att dra mindre? Eller är detta normal förbrukning?
Användarvisningsbild
av SvenB
Du kan nog inte komma så mycket lägre. Dra ner på farten gör nog lite, men det är inte så kul. :D
av NattochDag
Min drar med bensin 0,85 och med etanol 1,17. Pendlar 10 mil om dagen och kör nästan enbart på etanol.
Användarvisningsbild
av börne
roblnd skrev:Ahh, okej! Ja men då är ju 0.87 ändå hyffsat. Man får väl va nöjd :-D
Men dom går ju inte direkt billigt med tanke på avsaknaden av kraft, min 2,5T dar mindre än en 2,0F, blir väl billigare om man kör på E85 kanske men att köra dom på bensin lönar sig ju inte mot en större & MYCKET trevligare motor.

Kan tänka mig att många köper en 2,0F i tron att dom går billigt, nu pratar jag inte om TS utan rent allmänt bland många ointresserade 2,0F ägare som kör den "lilla bränslesnåla" motorn & röstar på miljöpartiet.
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]